مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، گفت: بر اساس کار کارشناسان حقوقی امکان پیگرد حقوقی برای دریافت غرامت بابت پرونده خون‌های آلوده وجود ندارد.

سلامت نیوز:مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، گفت: بر اساس کار کارشناسان حقوقی امکان پیگرد حقوقی برای دریافت غرامت بابت پرونده خون‌های آلوده وجود ندارد. 


به گزارش سلامت نیوز به نقل ازفارس، علی‌اکبر پورفتح‌الله در نشست خبری به مناسبت هفته انتقال خون در رابطه با ورود فابیوس وزیر امورخارجه فرانسه به ایران، گفت: ورود بیماری نوظهور که در دنیا عرضه شد به سابقه 30 سال قبل برمی‌گردد بنابراین بیماری ایدز یک بیماری نوظهور بوده و شدت آلودگی در کشورهای غربی از جمله فرانسه وجود داشته است.


وی افزود: به طوری که در کشور فرانسه 80 درصد بیماری‌های هموفیلی ایدز گرفتند و این جنجال‌های مطرح شده در همان کشور هم ایجاد و حتی فابیوس دادگاهی هم شد.
پورفتح‌الله گفت: اما بر اساس پیگیری‌های حقوقی امکان دریافت غرامت وجود ندارد و در همان کشورها نیز پیگرد حقوقی متوقف شده اما امکان چانه‌زنی وجود دارد. همانگونه که در کشور ایران این امکان وجود داشته و در مذاکرات 1+5 نیز هر کجا که امکانش بود مطرح شد.
وی گفت: برای سایر کشورها نیز که گفته می‌شود غرامت گرفته‌اند خسارت و محدودیت رسمی صادر نشده کمک‌هایی انجام گرفته که ممکن است از سوی شرکت‌های فرانسوی باشد که البته این امکان نیز برای ما وجود دارد و باید از آن بهره بگیریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha