رئیس اورژانس کشور از اجرای اقدامات بهداشی و درمانی با محوریت محله در کشور و تهران خبر داد و افزود: در این راستا مکانهایی به وجود آمده تا مردم در زمان بحران با مراجعه به این مکانها اقلام مورد نیاز خود را دریافت کنند.

دکترغلامرضا معصومی صبح روز پنج شنبه به مناسبت سومین روز ازهفته سلامت که با عنوان"سلامت و پدافند غیرعامل" نامگذاری شده است درجمع خبرنگاران گفت: پدافند غیرعامل درشرایط فرضی تهاجم به کشور و تهدید زیرساختها ، نمی گذارد هزینه های آن بالا برود.

وی افزود: حوزه سلامت از دو سال پیش با تشکیل کمیته پدافند غیر عامل فعالیت خود را تشدید کرد تا به سمت اقدامات برنامه ریزی شده در زمینه پدافند غیر عامل حرکت کند.

معصومی گفت: در طول دو سال گذشته کارگاهها و همایشهای مختلفی برای فرهنگ سازی آغاز شده و سیاستهای تدوین شده در وزارت بهداشت به سمت اجرایی شدن پیش رفته است.

دبیر پدافند غیرعامل وزارت بهداشت ادامه داد: تمرکز زدایی در زمینه بهداشتی و درمانی را ازسالهای قبل آغاز کرده ایم و این باعث می شود مردم نقاط دور دست ومحروم کشور نیزبه خدمات مناسب بهداشتی ودرمانی برسند که این مسئله ازجمله فعالیت های تمرکز زدایی در زمینه پدافند غیر عامل است.

معصومی با اشاره به اینکه شهرداری تهران 132 سوله مدیریت بحران راه اندازی کرده است، گفت: اقدامات بهداشتی و درمانی با محوریت محله و در راستای فرهنگ سازی در کشور و تهران اجرا شده و در این راستا مکانهایی به وجود آمده تا مردم در زمان بحران با مراجعه به این مکانها اقلام مورد نیاز خود را دریافت کنند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی وزارت بهداشت افزود: پراکنده سازی و فرهنگ سازی، تقسیم فرآیند خدمات در کشور، توزیع نیروی تخصصی و رضایتمندی مردم از عمده برنامه های پدافند غیر عامل است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha