شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸
کد خبر: 156771

نشستن‌های طولانی مدت موجب فشار بر عضلات می‌شود که نتیجه آن اسپاسم عضلانی، ساییدگی مفصل و تنگی کانال نخاع است. توصیه می‌شود افراد به ویژه دندانپزشکان و تایپیست‌ها هر 15 دقیقه تغییر وضعیت دهند و به پیاده‌روی و شنای آرام بپردازند.

عوارض بد نشستن چیست؟

سلامت نیوز:نشستن‌های طولانی مدت موجب فشار بر عضلات می‌شود که نتیجه آن اسپاسم عضلانی، ساییدگی مفصل و تنگی کانال نخاع است. توصیه می‌شود افراد به ویژه دندانپزشکان و تایپیست‌ها هر 15 دقیقه تغییر وضعیت دهند و به پیاده‌روی و شنای آرام بپردازند. 


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ،پرهام پارسانژاد در پاسخ به سؤال یکی از شهروندان درباره خستگی‌های عضلانی ناشی از  فعالیت‌های طولانی‌مدت، اظهار داشت: عضلات ستون فقرات تا حدودی می‌توانند وضعیت و ثبات ستون فقرات را تحمل کنند و از جایی به بعد خسته می‌شوند و وزن را روی مفصل‌های پشتی ستون فقرات و لیگامان‌های اطراف رها می‌کنند و موجب صدمه آنها می‌شوند.


وی ادامه داد: اگر نشستن طولانی‌مدت باشد فشار بیشتری بر عضله‌ها وارد می‌شود و آنها دچار اسپاسم و گارد عضلانی می‌شوند که بسیار دردناک است.
عضو هیأت مدیره انجمن فیزیوتراپی شعبه تهران، گفت: این حالت می‌تواند به مفاصل پشتی ستون فقرات فشار آورده، غضروف‌های آنها را تحت تأثیر قرار دهد و موجب ساییدگی آنها شود، همچنین می‌تواند بر دیسک فشار آورده و عواقبی در پی داشته باشد.


* تنگی کانال نخاع نتیجه فشار بر نخاع است
پارسانژاد ادامه داد: اگر فشار روی نخاع باشد، به مرور زمان فرد دچار تنگی کانال نخاع شده و اگر بر ریشه‌های عصبی باشد، دردهای منتشر در اندام‌های فوقانی مانند گردن و اندام‌های تحتانی مثل پاها را ایجاد می‌کند.
وی افزود:‌ این دردها همراه با خواب‌رفتگی، گزگز و مورمور است و فکر بیمار را به سمت بیماری‌های نورولوژیک مانند ام‌اس می‌برد که در واقع نادرست و علت آن، فشار روی اعصاب است.


این فیزیوتراپیست تصریح کرد: توصیه می‌شود افرادی مانند کارمندان، دندانپزشکان، تایپیست‌ها و حتی فیزیوتراپیست‌ها که ناچارند ساعت‌ها در یک وضعیت بمانند، هر 10 تا 15 دقیقه تغییر وضعیت دهند و کمی راه بروند تا عضله‌ای که 15 دقیقه وزن روی آن بوده و خسته شده است بتواند دوباره فعالیت خود را ادامه دهد.


* پیاده‌روی و شنای آرام درمان دردهای عضلانی
وی ادامه داد: همچنین تمرینات عمومی مانند پیاده‌روی و شنای آرام به مدت 45 دقیقه می‌تواند در کاهش دردهای عضلانی مؤثر باشد. برخی افراد که مستعد بیماری‌های مفصلی هستند می‌گویند پس از شنا دردشان افزایش می‌یابد، علت این است که با شنای سخت فشار زیادی در آب بر عضلات آنها وارد می‌شود، این در حالی است که باید اجازه دهند آب بر آنها غلبه کند و شنای آرامی داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha