متخصص دهان و دندان گفت: عمل ایمپلنت در نیمی از افراد سیگاری امکان پذیر نیست و معمولا افراد سیگاری باید چند ماه قبل از انجام این عمل از مصرف سیگار خودداری کنند.

برای انجام ایمپلنت باید سیگار را ترک کنید

سلامت نیوز:متخصص دهان و دندان گفت: عمل ایمپلنت در نیمی از افراد سیگاری امکان پذیر نیست و معمولا افراد سیگاری باید چند ماه قبل از انجام این عمل از مصرف سیگار خودداری کنند.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،عطا الله شیرازی  گفت: تقریبا تمام افرادی که مانعی برای انجام عمل جراحی داخل دهانی ندارند، می‌توانند ایمپلنت انجام دهند اما ایمپلنت برای موارد ضروری است که هیچ گونه جایگزین دیگری نداریم و بیمار به لحاظ تغذیه  دچار مشکل باشد و بافت های اطراف دهان هیچگونه جایگزینی نمی‌پذیرد.

وی افزود: با انجام آزمایش‌ها و گرفتن سی تی اسکن وضعیت بیماری فرد مشخص می شود و می توان گفت که بیمار به ایمپلنت نیاز دارد یا خیر. متاسفانه در کشور ما انجام عمل ایمپلنت تابع بازار است و به نیاز بیمار توجه کافی نمی‌شود و متخصصان این کار بیشتر برای کسب درآمد این عمل را انجام می‌دهد.

وی در خصوص عمر دندان جدید کاشته شده افزود: اگر ایمپلنت به‌صورت صحیح و با دقت زیاد انجام شود نزدیک به 20 سال عمر مفید دارد. ایمپلنت ها قطعات فلزی هستند و بر خلاف دندان ها در معرض پوسیده شدن نیستند؛ اما این به معنای رویین تن بودن آنها نیست، رعایت نکردن بهداشت دهان و تجمع میکروب ها باعث ضعیف شده استخوان فک و از بین رفتن ایمپلنت می‌شود.

شیرازی در خصوص مراقبت‌های بعد از جراحی افزود: مراقبت‌های بعد از عمل و نگهداری ایمپلنت از اهمیت بسیاری برخوردار است؛ دقت داشته باشید فردی که این عمل را انجام داده است باید هر 6 ماه یک بار برای جرم گیری دندان مورد نظر و تمیز کردن اطراف ایمپلنت به پزشک خود مراجعه کند.
عضو هیئت مدیره انجمن دندان پزشکان ایران گفت: انجام عمل ایمپلنت تابع سن نیست و افرادی که توانایی بازسازی استخوانشان بیشتر است برای این کار مستعدتر هستند.

وی افزود: دندان های طبیعی انسان مثل کلیدهای پیانو است و هنگامی که شروع به جویدن غذا می‌کنیم همه دندان‌ها به صورت هم زمان فعالیت کرده و می‌توان گفت تمام دندان‌ها برروی یک طناب سوار بوده و متصل به هم هستند.

 بعد از انجام ایمپلنت فرد باید از دندان کاشته شده بیشتر مراقبت کند؛ چراکه دندان کاشته شده بسیار آسیب‌پذیرتر از دندان‌های دیگر است و فشار زیاد به آن باعث فشار آمدن به استخوان فک و لق شدن دندان می‌شود.

این متخصص دهان و دندان بیان کرد: با توجه به تحقیقات انجام شده، عمل ایمپلنت در نیمی از افراد سیگاری امکان پذیر نیست و معمولا افراد سیگاری باید چند ماه قبل از انجام این عمل از مصرف سیگار خودداری کنند.

وی در خصوص هزینه عمل ایمپلنت گفت: متاسفانه هیچ گونه ماده اولیه ایرانی برای انجام ایمپلنت وجود ندارد و پزشک باید برای انجام ایمپلنت از مواد خارجی استفاده کند که گران است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha