سلامت نیوز:رئیس سازمان بهزیستی کشور در مراسم انعقاد سند همکاری مشترک با معاونت اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در راستای کاهش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و جرم، گفت: قطع یقین تبادل این نوع همکاری ها تعریف صحیح و تخصصی از پیشگیری برنامه ریزی شده به همراه دارد که تحقق آن افزایش امید را در سطح جامعه میسر می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان بهزیستی، «انوشیروان محسنی‌بندپی» رئیس سازمان بهزیستی کشور در مراسم امضاء سند همکاری مشترک با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه که با حضور «محمدباقر الفت» معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه برگزار شد، گفت: آسیب‌های اجتماعی در جامعه ما رو به افزایش است و وقوع جرم در شهرها پیچیده‌تر شده است؛ لذا پدیده اجتماعی دیگر منحصر به فرد نیست و هر کدام شرایطی را فراهم می‌کند که خواهی نخواهی افراد به سمت وقوع جرم هدایت می‌شوند بنابراین نگاه به آسیب باید تغییر کند. بطوری که با تامل در مسئله طلاق متوجه می‌شویم این امر جدایی دو فرد نیست بلکه اجتماع را درگیر می‌کند که آسیب‌هایی همچون اعتیاد، سرقت، افزایش آمار زنان سرپرست خانوار، رها شدن فرزند و سوء استفاده از کودکان در امر تکدی‌گری را به همراه دارد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور، ادامه داد: نگاه به آمارها این واقعیت را نشان می‌دهد که در سال‌های گذشته شاهد روند رو به رشد آسیب‌های اجتماعی بوده‌ایم که این بهره‌وری و استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها و سازمان‌های دیگر را طلب می‌کند استفاده کرد.

وی بهزیستی را به عنوان عاطفه‌ترین نهاد کشور و تخصصی‌ترین دستگاه در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی معرفی کرد و افزود: این نهاد حمایتی اقدامات منحصر به فردی را انجام داده است که از آن می‌توان به راه‌اندازی یک هزار و 400 مرکز مشاوره عمومی و تخصصی و فعالیت بهنگام مراکز فوریت‌های اجتماعی‌ که موفق به جلوگیری از طلاق 30 درصدی از 170 هزار پرونده‌ای که توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه به این سازمان ارجاع داده شده بود، شود.

محسنی‌بندپی در ادامه با تاکید بر اینکه پیشگیری باید فراگیر، پایدار با مداخله و کمک به تمامی ذی‌نفعان صورت گیرد،‌ گفت: در انعقاد این سندهای همکاری میان بهزیستی و سایر نهادها درصددیم که در راستای تعریف درستی که از پیشگیری ارائه داده‌ایم، بتوانیم پیشگیری فراگیر با مشمولیت آحاد جامعه را در دستور کار خود قرار دهیم که قطع یقین این نوع همکاری افزایش امید را در جامعه همراه دارد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور، تصریح کرد: در حال حاضر سازمان بهزیستی حدود 2 هزار و 200 مرکز پیشگیری، مداخله و درمان در حوزه اعتیاد دارد و بار درمانی بیش از 60 درصد افراد مبتلا به اعتیاد با بهزیستی است که در این راستا با افزایش تیم اجتماع‌محور در محلات انجام وظیفه می‌کنیم.

وی با بیان اینکه پیشگیری از وقوع جرم یک کار فرابخشی است، در پایان یادآور شد: قطعاً در دل این سند پروژه‌های مختلفی بیرون خواهد آمد و با اجرایی کردن این سند می‌توانیم از توان علمی و ظرفیت دو نهاد استفاده کنیم و امیدواریم در سال‌های آینده روند رو به افزایش آسیب‌های اجتماعی را تحت کنترل درآوریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha