عضو هیأت‌ علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: مصرف بیش‌ از اندازه نمک در وعده‌ها غذایی، احتمال ابتلا به سرطان معده را افزایش می‌دهد.

سلامت نیوز:  عضو هیأت‌ علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: مصرف بیش‌ از اندازه نمک در وعده‌ها غذایی، احتمال ابتلا به سرطان معده را افزایش می‌دهد. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ،احمد عامری گفت: یکی از شایع‌ترین سرطان‌ها در بین مردان ایرانی سرطان معده است که عوامل ژنتیکی، مصرف زیاد غذاهای نمک‌دار، مصرف زیاد سیگار و رژیم‌های غذایی کم فیبر و چاقی از عوامل ابتلا به این بیماری است. همچنین مصرف نکردن موادی که حاوی آنتی‌اکسیدان است؛ مثل سبزی‌های تازه و همچنین افزایش مصرف فست‌فودها و مواد حاوی نیترات درصد ابتلا به  این سرطان را افزایش می‌دهد.


دبیر انجمن کلینیکال آنکولوژی ایران گفت: ناراحتی گوارشی مبهم یا درد خفیف شکم، تهوع مختصر ولی دائم یا سوزش سر دل است که مدت طولانی همراه فرد است و همچنین علائم دیگر مثل وجود خون در مدفوع، استفراغ، خستگی و ضعف شدید یا کاهش وزن شدید ممکن است از عوامل ابتلا به این سرطان باشد و باید توسط پزشک متخصص معاینه و بررسی شود.


عامری در خصوص رده سنی ابتلا به این بیماری در کشور گفت: توجه به آمارها و مشاهدات انجام‌شده روی مبتلایان به سرطان معده نشان می‌دهد که افراد مبتلا بین 40 تا 45 سال قرار دارند. همچنین شیوع این بیماری در نواحی شمالی کشور و استان خراسان شمالی بیشتر مشاهده می‌شود.


این متخصص آنکولوژی در خصوص هزینه‌های درمان سرطان معده گفت: با اجرای طرح تحول سلامت هزینه‌های درمان این بیماری کاهش چشمگیری داشته است؛ عمده‌ترین بخش هزینه‌های درمان سرطان معده مربوط به آزمایش‌ها و رادیوتراپی است که این آزمایش‌ها در بیمارستان‌های دولتی به‌صورت رایگان انجام می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha