شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱
کد خبر: 156792

لارو درمانی به عنوان روشی مناسب و کم هزینه برای درمان زخم پای دیابتی، در آینده ای نزدیک در کلینیک های پای دیابتی پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

سلامت نیوز: لارو درمانی به عنوان روشی مناسب و کم هزینه برای درمان زخم پای دیابتی، در آینده ای نزدیک در کلینیک های پای دیابتی پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران مورد استفاده قرار خواهد گرفت.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، معاون پژوهشی پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران در این باره گفت: روش لارو درمانی می تواند به عنوان یک روش مناسب و کم هزینه برای درمان زخم های بیماران دیابتی استفاده شود.
محمدرضا مهاجری تهرانی خاطرنشان کرد: اجرای این طرح موسوم به طرح ملی لارو پک می تواند توسط تیم کارگاه های مراقبت از زخم پای دیابتی در سراسر ایران معرفی شود.


وی اضافه کرد: کار بالینی لارو درمانی در انسکتاریوم (مرکز تحقیقاتی بندپایان) به پایان رسیده و اکنون این لارو پک ها می توانند به بالین بیماران دیابتی بیایند. 
به گفته این مقام دانشگاهی، لاروهای سریکاتا که گویی برای درمان زخم ها خلق شده اند، تنها از قسمت های نکروزه (بافت های مرده) و عفونی زخم تغذیه می کنند و هرگز به قسمت های زنده حمله نمی کنند و بطورقطع می توانند روش مناسبی برای درمان زخم های دیابتی باشند و در کلینیک های دیابت مورد استفاده قرار گیرند.
مهاجری تهرانی یادآور شد: با تعریف یک پروژه بالینی مشترک بین پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم و انسکتاریوم ملی ایران می توانیم به زودی لارو پک ها را برای درمان زخم های پای دیابتی در کلینیک ها دیابت استفاده کنیم.
یماری دیابت در بلند مدت موجب کم شدن جریان خون در همه بدن می شود ولی این مشکل در پا بیشتر از جاهای دیگر خودش را نشان می دهد و منجر به زخم پای دیابت شده که در صورت درمان نشدن، گسترش یافته و به قطع پا منجر خواهد شد.
به گفته مسوولان نظام سلامت کشور، اکنون چهار و نیم تا پنج میلیون نفر در کشور دیابت دارند و 35 درصد قطع عضوهایی که به دلیل حوادث غیر از تصادف اتفاق می افتد ناشی از دیابت است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha