وزیر بهداشت از بیمه‌های تأمین اجتماعی و سلامت ایرانیان در خصوص عدم انجام تعهد به قول‌هایی که در جلسه گذشته شورای عالی پیوند داده بودند، گلایه کرد.

گلایه وزیر بهداشت از تأمین اجتماعی و بیمه سلامت ایرانیان

سلامت نیوز: وزیر بهداشت از بیمه‌های تأمین اجتماعی و سلامت ایرانیان در خصوص عدم انجام تعهد به قول‌هایی که در جلسه گذشته شورای عالی پیوند داده بودند، گلایه کرد.

 به‌گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، سید حسن هاشمی در پنجمین جلسه شورای عالی پیوند با بیان اینکه باید در کشور زیر ساخت‌های پیوند عضو را فراهم کرد، اظهار کرد: انتظار نداریم که تا 2 سال دیگر تمام اقدامات انجام شود و به نتیجه برسد بلکه انتظار داریم تا 10 سال آینده ایران از نظر پیوند عضو سیمای متفاوتی نسبت به وضعیت موجود داشته باشد.

وزیر بهداشت گفت: در دانشگاه‌ها باید اعتبارات و نیز افراد متخصص مرتبط با پیوند حضور داشته باشند، بنابراین ایجاد سازمان برای پیوند اعضاء و یا تقویت اداره پیوند اعضاء وزارت بهداشت ضروری به نظر می‌رسد.هاشمی با اشاره به عدم وجود شورای عالی پیوند در سال‌های گذشته افزود: در دولت یازدهم این شورا تشکیل شد و تصمیمات جهادی و بزرگی را گرفت اما هنوز مشکلات زیادی وجود دارد که اطمینان دارم با توجه به همت و دلسوزی اعضای شورا این کاستی‌ها بر طرف خواهد شد.وی با تأکید بر لزوم توجه ویژه به حوزه پیوند عضو در کشور اظهار کرد: باید تصمیماتی گرفت تا واحدهای فراهم آوری، بخش ها، تجهیزات، نیروی انسانی و همچنین تعرفه‌های مربوط به آن در حوزه پیوند عضو به موازات هم گسترش یابند.

وزیر بهداشت با گلایه از بیمه‌های تأمین اجتماعی و سلامت ایرانیان در خصوص عدم انجام تعهد به قول‌هایی که در جلسه گذشته شورای عالی پیوند داده بودند، گفت: بیمه‌ها متعهد شدند که هزینه‌های مربوط به دارو، تجهیزات، هتلینگ و آزمایشات بخش پیوند عضو را پرداخت کنند اما متاسفانه این اقدام صورت نگرفت.

هاشمی در خصوص اعضای شورای عالی پیوند گفت: شما خودتان را وقف این امر انسان دوستانه و خیرخواهانه کردید و بعید است که چنین نسلی دوباره تکرار شوند.

وی لازمه رشد و پیشرفت حوزه پیوند عضو را تربیت نیروی انسانی متخصص دانست و خاطرنشان کرد: برای تربیت نیروی انسانی باید جذابیت های لازم را ایجاد کرد و اینکه به عنوان نمونه 10 نفر در کشور توانایی پیوند قلب را داشته باشند کافی نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha