شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۱:۰۸
کد خبر: 15680

وزیر بهداشت، درمان و اموزش پزشكی از عزم جدی برای گسترش مدارس سلامت محور خبر داد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بر اساس برنامه ریزی ها، همه مدارس کشور تحت پوشش طرح مدارس سلامت محور قرار می گیرد.

دکتر کامران باقری لنکرانی در حاشیه مسابقه ده کلید طلایی سلامت دانش آموزان در پاسخ به سوال خبرنگار ما درباره مهم ترین محورهای همکاری با وزارت آموزش و پرورش برای سلامت دانش آموزان، گسترش مدارس سلامت محور در همه مناطق کشور را مهم ترین برنامه مشترک دو وزارتخانه دانست.

وی گفت: هم اکنون حدود 2000 مدرسه سلامت محور در کشور وجود دارد اما حداکثر بین 3 تا 5 سال آینده همه مدارس کشور تحت پوشش این طرح قرار خواهد گرفت.

وزیر بهداشت افزود: آموزش سلامت به دانش آموزان، اولیای مدارس و اولیای دانش آموزان، نظارت دقیق و پیوسته و رعایت نکات بهداشتی مهم ترین مشخصه های مدارس سلامت محور است.

وی معاینات بالینی دائم را از دیگر ویژگی های مدارس سلامت محور دانست و اضافه کرد: در پی تجربیات ارزشمند طرح معاینه کودکان در هنگام ورود به کلاس اول دبستان و سپس گسترش آن به پایه های دوم و سوم دبستان، اول راهنمایی و اول دبیرستان، تلاش می کنیم معاینات بالینی را در همه مقاطع تحصیلی گسترش دهیم.

باقری لنکرانی گفت: بازسازی و توجه ویژه به بهداشت سرویس های بهداشتی از دیگر نکات جدی در مدارس سلامت محور است.
وی افزود: توجه جدی به این موضوع نقش مهمی در پیشگیری از بیماری در کودکان و سلامت آنان ایفا می کند.

وزیر بهداشت گفت: در طرح بازسازی و مقاوم سازی مدارس کشور نیز به بحث بهداشت سرویس های بهداشتی نگاه جدی داریم.

وی افزود: با توجه به سال ها تجربه مشترک با وزارت آموزش و پرورش در گسترش بهداشت مدارس و دانش آموزان و مشارکت مناسب به وجود آمده با این وزارتخانه آماده افزایش مشارکت در همه زمینه های بهداشتی با وزارت آموزش و پرورش هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha