شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷
کد خبر: 156804

سلامت نیوز: یک کارشناس سازمان هواشناسی از احتمال وقوع سیلاب‌های ناگهانی در برخی استان‌ها خبر داد.

کبری رفیعی در گفت‌و‌گو با تسنیم اظهار داشت: الگوی جوی حاکم طی امروز تا روز دوشنبه بیانگر تقویت و رشد ابرهای جوششی طی ساعات بعدازظهر و وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید محلی در اکثر مناطق است، بنابراین احتمال رخداد سیلاب‌های ناگهانی یا آب گرفتگی محلی در نقاط مناطق کوهستانی غرب استان‌های آذربایجان غربی و کردستان، جنوب کرمان و شمال و شرق استان هرمزگان، مناطق کوهستانی جنوب کرمان و شرق و شمال استان هرمزگان و جنوب استان کرمان و استان هرمزگان که در استان هرمزگان مناطق کوهستانی شمال استان و غرب استان پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: با توجه به پیش‌بینی وقوع سیلاب در ساعات بعدازظهر که پس از رشد ابرهای جوششی رخ می‌دهد، توصیه می‌شود جانب احتیاط را رعایت کرده و برای کاهش خسارات احتمالی، احتیاط لازم در تردد در مناطق مستعد جاده‌های کوهستانی، خودداری از اسکان و توقف طولانی در بستر رودخانه‌های فصلی یا حاشیه رودخانه‌ها و احتیاط لازم برای جلوگیری از مخاطرات در مناطق با احتمال رعدوبرق و وزش تندباد شدید مد نظر قرار گیرد.

این کارشناس سازمان هواشناسی بیان کرد: برای تهران پدیده خاصی تا دوشنبه رخ نخواهد داد و وزش باد ملایم خواهیم داشت. بیشنیه دمای امروز تهران 37 و فردا 38 درجه سانتی‌گراد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha