عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید براینکه بازسازی مراکز درمانی فرسوده و ساخت بیمارستان جدید نباید به بخش خصوصی واگذار شود، گفت: متاسفانه ازسال 93 تاکنون در بحث هتلینگ بیمارستان ها بازسازی مشاهده نشده است.

واگذاری بازسازی مراکز درمانی به بخش خصوصی،‌ آسیبی جدی به نظام تحول سلامت

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید براینکه بازسازی مراکز درمانی فرسوده و ساخت بیمارستان جدید نباید به بخش خصوصی واگذار شود، گفت: متاسفانه ازسال 93 تاکنون در بحث هتلینگ بیمارستان ها بازسازی مشاهده نشده است.

سلیمان عباسی درگفت وگو با خانه ملت، با اشاره به ضرورت توجه به عمر بیمارستان‌ها، گفت: یکی از مسائل مهم درحوزه سلامت کشور توجه به فضای فیزیکی بیمارستان ها و نگاه توسعه محور به امکانات تجهیزاتی برای مراکزدرمانی است؛ ازاین رو در یکی ازبندهای نظام تحول سلامت، هتلینگ بیمارستان ها مطرح شد که این مورد به بازسازی مراکز درمانی و بهبود فضای فیزیکی بیمارستان ها اشاره دارد.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی، افزود: توجه به هتلینگ بیمارستان ها رقابت با بخش خصوصی را به دنبال دارد که از اجبار بیماران برای حضور در مراکزدرمانی خصوصی نیز جلوگیری می کند؛ بنابراین منابع قابل قبولی در سال 93 برای اجرای این سیاست در اختیار وزارت بهداشت و درمان قرارگرفت، اما متاسفانه تاکنون بازسازی مطلوبی برای هتلینگ بیمارستان ها صورت نگرفته است.

وی تاکید کرد: البته تنها بازسازی بیمارستان های فرسوده و با عمر بالا مطرح نیست، بلکه در ساخت بیمارستان های جدید نیز باید کلیه نکات ایمنی و استاندارد ها رعایت شود؛ بنابراین سیاست دولت و وزارت بهداشت و درمان باید دراین مسیر قرار گیرد که بیمارستان های جدید با سبک مدرن ساخته شود؛ زیرا در حال حاضر 50 سال از عمر بیمارستان ها به ویژه مراکزدرمانی دولتی گذشته و بخش های تخصصی ویژه دربرخی مراکز وجود ندارد.

عباسی با بیان اینکه حجم مراجعه متقاضیان به بیمارستان های دولتی روز به روز درحال افزایش است، تصریح کرد: متاسفانه تغییرات کاربری در بیمارستان ها از استحکام بنا کاسته و از ایجاد فضای استاندارد برای خدمات رسانی به بیمار جلوگیری می کند؛ ازاین رو بیشترین مقدار سرمایه در نظرگرفته شده برای بازسازی بیمارستان ها صرف تغییرکاربری‌ها شده و تعمیرات اساسی صورت نگرفته؛ بنابراین دولت باید گام های اساسی درجهت بازسازی و یا ساخت جدید بیمارستان ها بردارد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: با بازسازی بیمارستان‌ها درآمدها افزایش پیدا کرده و می توان ازمحل درآمدها هزینه ها را کاهش داد؛ اما برخی نگاهشان براین است که چون دولت اعتبارلازم برای ساخت و بازسازی بیمارستان های فرسوده ندارد، این مورد باید به بخش خصوصی واگذارشود که این موضوع به طور حتم آسیب جدی به نظام تحول سلامت وارد می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha