پرستاران در این تجمع اعلام کردند علی رغم پذیرش بالای بیمار در بیمارستان بوکان و به تبع آن افزایش درآمد بیمارستان، پرداختهای صورت گرفته کمتر از بیمارستان شهری همچون شاهیندژ است که مراجعه بیماران به این بیمارستان کمتر از بوکان است.

سلامت نیوز:پرستاران در این تجمع اعلام کردند علی رغم پذیرش بالای بیمار در بیمارستان بوکان و به تبع آن افزایش درآمد بیمارستان، پرداختهای صورت گرفته کمتر از بیمارستان شهری همچون شاهیندژ است که مراجعه بیماران به این بیمارستان کمتر از بوکان است.


به گزاش سلامت نیوز به نقل از سایت زریان، ساعت 9 صبح امروز شنبه (10 مرداد) جمعی از پرستاران و کارکنان بخشهای مختلف بیمارستان بوکان با تجمع در برابر ساختمان اداری این بیمارستان نسبت به نحوه اجرای طرح «پرداخت مبتنی بر عملکرد» انتقاد کردند.

پرستاران در این تجمع اعلام کردند علی رغم پذیرش بالای بیمار در بیمارستان بوکان و به تبع آن افزایش درآمد بیمارستان، پرداختهای صورت گرفته کمتر از بیمارستان شهری همچون شاهیندژ است که مراجعه بیماران به این بیمارستان کمتر از بوکان است.

از طرفی دیگر این پرستاران و کارمندان مدعی بودند که پرداختها صورت گرفته به تعدادی از پرسنل و پرستارها بیشتر از فعالیتهای آنها بوده است و نوعی بی عدالتی در این پرداختها دیده می شود.

«محمد مقصد حق» مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان در اولین دقایق  شکل گیری این تجمع، در میان پرستاران و کارمندان بیمارستان حاضر شد و از آنها خواست به سرکار خود برگردند  و اعتراض خود را در فرمهایی که به آنها تحویل داده شده، بنویسند تا بررسی شود.

وی در  پایان این تجمع در گفت وگو با خبرنگار زریان این اعتراضات را یک مسئله صنفی عنوان کرد و گفت: پرداختهایی در سطح کشور صورت گرفته است که  عده ای از همکار ان معتقدند که پرداختی آنها کم  است.

مقصد حق تصریح کرد: این پرداختها بر اساس فرمول تعیین شده و بر اساس تعداد پرسنل و میزان عملکرد صورت گرفته ولی ما باز پیگیری و بررسی می کنیم.

 وی اعلام کرد: همکاران به شایعه ها توجه نکنند و پرداختهای صورت گرفته براساس درآمدهای بیمارستان نبوده است و از سال 1394 پرداختها  از درآمد بیمارستان ها خواهد بود. این پرداخت که مربوط به سه ماه زمستان گذشته است از جیب خود دولت صورت گرفته است.

لازم به ذکر است، پرستاران و کلیه کارکنان بیمارستانها دو نوع دریافتی مستمر (حقوق ) و غیر مستمردارند که پرداختی غیر مستمر کارکنان قبلاً در قالب پرداخت اضافه کار و کارانه بود ما از مهر ماه ۹۳ با ابلاغ آیین نامه پرداخت مبتنی بر عملکرد کارکنان غیر پزشک از سوی وزارت محترم بهداشت نحوه ی محاسبه و پرداخت دریافتی های غیر مستمر بر اساس این دستورالمعل و با فرمول های خاص و با در نظر گرفتن معیار ها و امتیاز های مشخص در این آیین نامه محاسبه می شود و جایگزین اضافه کار و کارانه به روش قبل می باشد که البته تا ۳۱ خرداد ماه ۹۴ بصورت آزمایشی اجرا می گردد.

با استناد به ماده 29 فصل ششم این آیین نامه درآمد قابل توزیع ماهانه هر بخش یا واحد بر اساس یک سری معیارها بین افراد همان بخش توزیع می شود که شامل امتیاز حضور ،امتیاز مدرک تحصیلی، امتیاز نوع شغل و جایگاه شغلی و همچنین ضریب کیفی عملکرد فرد می باشد.

امتیاز حضور به دو دسته ساعات موظف و غیر موظف که جایگزین اضاف کار در قانون پرداختی قبل می باشد و امتیاز نوع شغل با معیار مدرک تحصیلی و جایگاه فرد در بخش مربوطه سنجیده می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha