یک متخصص پوست و مو گفت: توصیه می‌شود کسانی که بیش از چند ساعت از تلویزیون یا کامپیوتر استفاده می‌کنند برای محافظت از پوست خود از ضد آفتاب استفاده کنند.

سلامت نیوز: یک متخصص پوست و مو گفت: توصیه می‌شود کسانی که بیش از چند ساعت از تلویزیون یا کامپیوتر استفاده می‌کنند برای محافظت از پوست خود از ضد آفتاب استفاده کنند.
دکتر یاسر رحمان‌زاده، در گفت‌وگو با سینا، درباره تاثیرات موبایل بر پوست بدن گفت: موبایل دارای دو طیف عمده نور یعنی یک سری امواج مرئی و یک سری امواج رادیویی و الکترومغناطیسی است که امواج رادیویی تاثیری بر روی پوست ندارند و ممکن است تاثیراتی بر روی مغز و بافت‌های بدن بگذارد که البته این موضوعات نیز اثبات نشده است و هنوز مورد تایید سازمان بهداشت جهانی نیست.

وی در ادامه افزود: در محدوده امواج نور مرئی موبایل مقداری امواج ماوراء بنفش تولید می‌کند که تاثیر آن بر روی پوست بسیار کم است، اما در تلویزیون یا کامپیوتر که دارای صفحات بزرگتری هستند معمولاً طیف ماوراء بنفش بیشتری وجود دارد و ممکن است مشکلات پوستی در افراد ایجاد کرده و در نتیجه به سرطان پوست منجر شود.

این متخصص پوست و مو تاکید کرد: توصیه می‌شود کسانی که بیش از چند ساعت از تلویزیون یا کامپیوتر استفاده می‌کنند برای محافظت از پوست از کرم ضد آفتاب استفاده کنند.

رحمان‌زاده با اشاره به این‌که موبایل دارای صفحه کوچک است و نمی‌تواند تاثیر مضر بر روی پوست داشته باشد، ابراز کرد: در پشت موبایل‌هایی که از جنس نیکل استفاده شده ممکن است آلرژی و حساسیت پوستی ایجاد کند.

وی با بیان این‌که بیشترین آثار چین و چروک به وسیله آفتاب ایجاد می‌شود، اظهار کرد: ایجاد بیماری مانند سرطان و چین و چروک پوستی به وسیله موبایل مربوط به زمانی است که نور U.V زیاد باشد که البته میزان این نور در موبایل ناچیز است و اگر وجود داشته باشد به صفحه کامپیوتر یا تلویزیون مربوط می‌شود و این نور ممکن است که روی مغز و هموگلوبین خون تاثیر گذار باشد، که البته این موضوع نیز در مطالعات هنوز به اثبات نرسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha