یکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۷
کد خبر: 156898

کارشناسان انگلیسی هشدار دادند که پزشکان عمومی در این کشور به دلیل خستگی ناشی از بار کاری زیاد با تشخیص نادرست بیماری یا تجویز داروی اشتباه، جان بیماران را به خطر می‌اندازند.

سلامت نیوز:کارشناسان انگلیسی هشدار دادند که پزشکان عمومی در این کشور به دلیل خستگی ناشی از بار کاری زیاد با تشخیص نادرست بیماری یا تجویز داروی اشتباه، جان بیماران را به خطر می‌اندازند.


به گزارش  سلامت  نیوز به نقل از ایسنا، دکتر «مائورین بیکر» از کالج سلطنتی پزشکان عمومی گفت: خستگی پزشکان عمومی و پزشکان خانواده و داشتن فعالیت و مسوولیت بیش از حد توان و ظرفیت آنها در حالی که تلاش می‌کنند به بهترین نحو در خدمت بیماران باشند، می‌تواند همچون یک راننده کامیون یا خلبان خسته عواقب خطرناکی داشته باشد و جان بیماران را به خطر اندازد.


بیکر با بیان ضرورت اقدام فوری برای پیشگیری از تاثیر مخرب این شرایط بر حوزه درمان اظهار داشت: در حال حاضر راهکاری برای کاهش خطرات متوجه بیماران که ناشی از خستگی مفرط پزشکان است، وجود ندارد.

به گفته بیکر، پزشکان عمومی همیشه برای کمک به بیماران خود تلاش می‌کنند اما خستگی ناشی از فعالیت بیش از حد آنان، تاثیر مخرب بر روند درمان بیمار خواهد داشت.

به گزارش روزنامه گاردین، مائورین بیکر همچنین افزود: خستگی مفرط پزشکان عمومی می‌تواند از طریق تاخیر یا اشتباه در تشخیص بیماری، اشتباه گرفتن بیماران با یکدیگر، تجویز داروی غلط یا مصون‌سازی با واکسن اشتباه، سلامت بیمار را به مخاطره اندازد.




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha