اختصاص بودجه كلان برای مقاوم سازی مراكزدرمانی وبیمارستان‌ها

دكتر امامی رضوی در گفت‌وگو با ایسنا، با تاكید بر لزوم حفظ آمادگی در مقابل حوادث و بلایا گفت: شعار امسال سازمان بهداشت جهانی، «سلامت در حوادث و بلایا» نیز بر آمادگی در مقابل حوادث تاكید دارد.

وی افزود: بنابراین به منظور مقابله با حوادث و بلایا، تمام مراكز بهداشتی - درمانی و بیمارستان‌های كشور باید مقاوم‌سازی شوند. بر این اساس یكی از روزهای هفته سلامت در كشور به این امر اختصاص داده شده تا با همكاری سازمان بحران كشور و ریاست جمهوری شرایطی فراهم شود تا بودجه‌های برآورد شده در این زمینه به خوبی به كار گرفته شوند. رقم‌های در نظر گرفته شده به این منظور بسیار بالاست و برای حصول این امر زمان بندی‌هایی در نظر گرفته شده است.

معاون سلامت وزیر بهداشت با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان سال اصلاح الگوی مصرف و با بیان این كه اصلاح الگوی مصرف در وزارت بهداشت از دو جنبه برخوردار است، گفت: ابتدا آن كه وزارت بهداشت، خود به عنوان سازمانی خدمتگزار باید در هزینه‌ها صرفه جویی كرده و در جهت ارایه خدمات با حفظ تعادل، تلاش كند. بحث بعدی در این زمینه بحث نوع ماموریت‌های وزارت بهداشت است مهم‌ترین امر در این رابطه بحث تغذیه در جامعه است.

امامی رضوی گفت: در سال اصلاح الگوی مصرف، لازم است در وزارت بهداشت به بحث اصلاح الگوی تغذیه پرداخته شود؛ چرا كه اكنون روشن است كه هم در رده كودكان و نوجوانان و هم در بزرگسالان گروهی از مردم به سوء تغذلیه دچار هستند گروهی دیگر با پرخوری و چاقی ناشی از آن مواجه هستند. بنابراین لازم است در این زمینه تعادلی ایجاد شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha