یکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷
کد خبر: 156901

یک متخصص پوست و مو با تاکید بر اینکه چاقی می‌تواند عوارض جبران‌ناپذیری روی پوست داشته باشد، گفت: بیشترین میزان عوارض در افراد چاق پس از 30 سالگی اتفاق می‌افتد و این عوارض در زنان بیشتر از مردان است.

سلامت نیوز:یک متخصص پوست و مو با تاکید بر اینکه چاقی می‌تواند عوارض جبران‌ناپذیری روی پوست داشته باشد، گفت: بیشترین میزان عوارض در افراد چاق پس از 30 سالگی اتفاق می‌افتد و این عوارض در زنان بیشتر از مردان است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر حسین مرتضوی یکی از عوارض چاقی را پیری زودرس دانست و گفت: این عارضه می‌تواند ضایعات پوستی را تشدید کند و باعث ایجاد ترک و خطوط فرو رفته‌ای به نام استریا بر روی پوست شود که بیشتر در قسمت‌هایی از بدن که تحت کشش هستند مانند بازوها، پستان، نواحی شکم، ران، باسن و کشاله ران ایجاد شوند.


وی با بیان اینکه استریا بسیار شایع است و بیشتر در زنان باردار و دختران جوانی که چاق هستند ایجاد می‌شود، یادآور شد: برای پیشگیری از استریا در بدن می‌توان با چرب کردن و ماساژ دادن مکرر به وسیله روغن‌های گیاهی مانند روغن زیتون و بادام، باعث کاهش عوارض بر روی پوست شد.
این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران داشتن وزن مناسب را راهکار بسیار موثر، مفید و مناسبی در سالم ماندن پوست دانست و خاطرنشان کرد: افراد برای جلوگیری از چاقی می‌توانند از رژیم‌هایی که فاقد گوشت قرمز هستند، استفاده کنند. عدم استفاده از روغن‌های جامد در پخت و پز، فست فودها، تنقلاتی مانند چیپس و پفک نیز می‌تواند در جلوگیری از بروز چاقی بسیار کمک کننده باشد.


مرتضوی با بیان این مطلب که رژیم‌های حاوی آنتی اکسیدان، سبزیجات، گیاهان و میوه‌های رنگی مانند توت فرنگی می‌توانند از پیر شدن پوست جلوگیری کند، تصریح کرد: استفاده از ضد آفتاب، کلاه و لباس‌های مناسب در برابر آفتاب می‌تواند به بهتر و سالم ماندن پوست کمک کند.
این متخصص پوست و مو در پایان افزود: اگر پوست برخی از افراد دچار آسیب‌های شدیدی شده باشد، می‌توانند تحت نظر پزشک داروهایی را مصرف کنند، عمل جراحی یا لیزر انجام دهند که این کار نیار به پیگیری و مراقبت پزشک دارد.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha