معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه کدهای اخلاقی مربوط به بخش آناتومی به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است در مورد سوء استفاده از اجساد، گفت: مردم نگرانی بابت اجساد متوفیان خود نداشته باشند.

سلامت نیوز:معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه کدهای اخلاقی مربوط به بخش آناتومی به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است در مورد سوء استفاده از اجساد، گفت: مردم نگرانی بابت اجساد متوفیان خود نداشته باشند.

 به گزارش سلامتبه نقل از  فارس،‌ باقر لاریجانی در پاسخ به این سوال که آیا دانشجویانی که با اجساد عکس سلفی انداخته‌اند شناسایی شده‌اند یا خیر، گفت: ما به دانشگاه‌ها بخشنامه‌ای بر این اساس کردیم و واقعیت این است که این موضوع یک بحث جدی است.
وی ادامه داد: ما قبلا در این زمینه برای کدهای اخلاقی در بخش آناتومی کار می‌کردیم و در بخش دیگر نیز کدهایی تدوین کردیم که این کدها هم برای ارزیابی دستیاران به کار می‌رود و هم دانشجویان پزشکی.


معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه این کدها به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است، گفت: در مورد کدهای اخلاقی ابتدا از دانشگاه‌ها نظرخواهی کرده و در ادامه آن را در شورای عالی اخلاق نهایی می‌کنیم.
وی خاطر نشان کرد: حادثه‌ای که پیش آمد باعث شد در بخش آناتومی ما زودتر این کدها را به دانشگاه‌ها ابلاغ کنیم چرا که در عین اینکه ما اجازه پیدا می‌کنیم به دانشجویان برای آموزش‌های لازم دسترسی به اجساد را بدهیم اما باید کاملا این دسترسی با مراقبت همراه باشد و بعد نیز اجساد و آن عضو با احترام دفن شوند.
لاریجانی تاکید کرد: ما باید در این زمینه آموزش را زیاد کنیم تا دانشجویان در بخش آناتومی کرامت اجساد را رعایت و حفظ کنند.
وی در مورد اجساد و اینکه مردم نگران بی‌احترامی به اجساد متوفیان خود هستند، گفت: عده زیادی از این اجساد غیر ایرانی هستند و بهتر است این موضوع را زیاد باز نکنیم چرا که هم اکنون نیز در گرفتن جسد محدودیت‌هایی داریم.
معاون آموزشی وزارت بهداشت، خاطر نشان کرد: تنها به این نکته اشاره می‌کنم که مردم نگران بی‌احترامی به اجساد خود نباشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha