یکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴
کد خبر: 156923

تعجب نکنید، ویتامین G نام جدیدی است که محققان برای گردش در طبیعت انتخاب کرده‌اند و در واقع مخفف green است.

تاثیر ویتامین G بر سلامت

سلامت نیوز: تعجب نکنید، ویتامین G نام جدیدی است که محققان برای گردش در طبیعت انتخاب کرده‌اند و در واقع مخفف green است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت سلام دکتر، محققان می‌گویند گردش ۹۰ دقیقه‌ای در طبیعت تاثیر بسیار مثبتی بر مغز دارد. پیش از این تحقیقات بسیاری از تاثیر مثبت طبیعت بر مشکلات تنفسی، فشارخون بالا، کورتیزول و بهبود وضعیت ایمنی بدن پرده برداشته بود. بررسی‌های اخیر پژوهشگران اسپانیایی نشان داده گردش در فضایی سرسبز می‌تواند در بهبود حافظه و توجه کودکان هم موثر باشد.

محققان برای اثبات این قضیه ۲۵۰۰ کودک ۶ تا ۱۰ ساله را زیر نظر گرفتند و گروهی را که در شهرهای بزرگ زندگی می‌کردند با آن گروه که مرتب به طبیعت می‌رفتند مقایسه کردند. کودکانی که در طبیعت به سر می‌بردند حافظه قوی‌تری داشتند و توجهشان بهتر بود. پیش از این تحقیقات دیگری از فواید گردش در فضاهای سرسبز بر بیش‌فعالی و اختلالات توجه و تمرکز در کودکان پرده برداشته بود. محققان می‌گویند تنها گردش ۲۰ دقیقه‌ای در پارک کافی است تا تمرکز کودکان افزایش یابد. طبیعت باعث افزایش خلاقیت شده و ضدافسردگی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سالار ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۱
    0 0
    ممنون میشم اگر منبع این بررسی بیان کتید. تعجب نکنید، ویتامین G نام جدیدی است که محققان برای گردش در طبیعت انتخاب کرده‌اند و در واقع مخفف green است. سلامت نیوز: تاثیر ویتامین G بر سلامت