معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری در مورد اجرای قانون مرخصی زایمان گفت: برخی دستگاه‌ها که تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند، این موضوع را اجرا نمی‌کنند و برخی دستگاه‌ها که تحت پوشش خدمات درمانی هستند، مرخصی ۹ ماهه را اجرا می‌کنند که دیوان عدالت در رأی خود بر وحدت رویه در اجرای قانون تأکید کرده است.

سلامت نیوز:معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری در مورد اجرای قانون مرخصی زایمان گفت: برخی دستگاه‌ها که تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند، این موضوع را اجرا نمی‌کنند و برخی دستگاه‌ها که تحت پوشش خدمات درمانی هستند، مرخصی ۹ ماهه را اجرا می‌کنند که دیوان عدالت در رأی خود بر وحدت رویه در اجرای قانون تأکید کرده است. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، شهیندخت ملاوردی در حاشیه همایش تغذیه با شیر مادر، به نقش شیر مادر در تغذیه کودکان تأکید کرد و گفت: شیر مادر موضوعی است که باید جدی گرفته شود و کودکان را با آن تغذیه کرد.
وی در مورد اقدامات معاونت زنان و خانواده ریاست‌جمهوری برای بالا بردن کیفیت تغذیه با شیر مادر گفت: عدم تعادل بین کار و زندگی مادران و زنان موجب شده تا برخی مادران در تغذیه کودکان خود با شیر مادر دچار مشکل شوند که برای این منظور، راهکارهایی در دست بررسی داریم.
معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری در مورد اجرای قانون مرخصی 9 ماهه بارداری تأکید کرد: قانونی که مصوب شد، بار مالی برای دولت داشت و طبیعتاً اگر به شورای نگهبان می‌رفت، رد می‌شد.


وی افزود: اما در این بین، برخی دستگاه‌ها که تحت پوشش بیمه خدمات درمانی هستند، 9 ماه مرخصی زایمان را اجرا می‌کنند، اما برخی دیگر که تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند، این مصوبه را اجرا نمی‌کنند.
ملاوردی خاطرنشان کرد: برخی نیز که تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند، به مانند آموزش و پرورش گفته‌اند که از انتهای سال 93 این قانون را اجرایی کرده اند.
وی در مورد اینکه چرا یک وحدت رویه در اجرای قانون وجود ندارد، گفت: دیوان عدالت اداری، وحدت رویه را برای این موضوع تصویب کرده و همه دستگاه‌ها باید به یک شکل عمل کنند.


معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری در مورد اخراج یک‌هزار نفر از کارمندانی که از مرخصی زایمان استفاده کرده بودند، گفت: این افراد در یک روند هجده‌ماهه از کار خود اخراج شده‌اند که ما در حال پیگیری این موضوع هستیم.
وی همچنین در مورد مشوق‌های درنظر گرفته شده برای تشویق مادران به تغذیه با شیر مادر گفت: طرح بازگشت مهدکودک‌ها به ادارات در دست بررسی است، چرا که برخی مادران نمی‌توانند فرزندان خود را رها کنند.
ملاوردی اظهار امیدواری کرد: یک بسته جامع هدایتی درنظر گرفته‌ایم که امیدواریم با رونق اقتصادی بتوانیم آن را اجرایی کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha