یکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷
کد خبر: 156938

زخم معده در لایه معده ایجاد می شود؛ ماده غذایی که می خورید باعث زخم معده نمی شود اما می تواند زخم معده را تحریک کند و روند درمان را به تأخیر بیندازد.

مبتلایان‌به‌زخم‌معده چه بخورند؟ چه نخورند؟

سلامت نیوز: زخم معده در لایه معده ایجاد می شود؛ ماده غذایی که می خورید باعث زخم معده نمی شود اما می تواند زخم معده را تحریک کند و روند درمان را به تأخیر بیندازد.پرهیز از مصرف مواد غذایی پرادویه و اسیدی و مصرف غذاهایی با اسید پایین تر، به التیام زخم کمک می کند.

نوشیدنی ها:

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، دمنوش های گیاهی، نوشیدنی های بدون کافئین و آب میوه های کم اسید مانند آب سیب و انگور مصرف کنید. مصرف آب را افزایش دهید، از مصرف آب میوه های صنعتی و با اسید زیاد مانند آب گوجه فرنگی، آب پرتقال و تمامی نوشیدنی های کافئین دار بپرهیزید. شیر کم چرب یا فاقد چربی مصرف کنید. اگرچه در ابتدا شیر تأثیر التیام کننده خواهد داشت اما به علت این که تولید کننده اسید است، تاثیر آن زود از بین خواهد رفت.


*پروتئین ها:

گوشت های کم چربی مانند ماهی، طیور بدون پوست و غذاهای دریایی مصرف کنید. کره بادام زمینی و تخم مرغ مصرف کنید و مصرف لبنیات کم چرب یا فاقد چربی را هم محدود کنید. به جای سرخ کردن، گوشت را به صورت خورشتی یا کباب مصرف کنید.


*نان و نشاسته:

مبتلایان به زخم معده می توانند پاستا، برنج، سیب زمینی کباب شده یا پوره آن، کراکرها و نان مصرف کنند. مصرف سیب زمینی و ادویه را محدود کنید. اگر لوبیا و نخود خشک باعث نفخ می شود از خوردن آن ها بپرهیزید.


*میوه و سبزی:

مصرف موز، میوه های توتی، انگور، سیب، گلابی، هلو، کیوی و خربزه منعی ندارد اما پرتقال، گریپ فروت، لیمو و ... که غذاهای اسیدی است، باعث افزایش تولید اسید معده می شود. از مصرف سبزی هایی مانند کلم بروکلی، کلم برگ و گل کلم که گاز معده ایجاد می کند و فلفل، پیاز، سیر، گوجه فرنگی یا هر محصول حاوی گوجه  و آب سبزیجات، ترشی جات، سس های تند و... بپرهیزید.

منبع:«Readers Digest»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha