نتایج یک تحقیق از بیش از 6 هزار خانواده ایرانی نشان می دهد که تک فرزند شدن خانواده ها رشد کودکان را تهدید می کند.

رئیس انجمن علمی مددکاران اجتماعی ایران در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر گفت : بنابر نتایج به دست آمده از این تحقیق رشد کودکان در خانواده های تک فرزند و یا دارای فرزندان تک جنس، کمتر و غیر متعادل است وکودکان خانواده هایی که فرزندانی از هر دو جنس دارند دارای روحیاتی شادتر و وضعیت رشد متعادلتری هستند.

دکتر مصطفی اقلیما در پاسخ به سوال حبرگزاری مهر مبنی بر میزان دقت و درستی نتایج به دست آمده از تحقیق انجام شده گفت : برای به دست آوردن نتایج علمی و دقیق، این تحقیق را در 8 استان مختلف در سراسر کشور میان بیش از 6 هزار خانواده و با پرسشهای کارشناسی شده توسط همکارانمان انجام دادیم و دقت نتایج آن بسیار بالاست.

برخی از کارشناسان اجتماعی معتقدند که عامل اصلی افزایش گرایش زوجهای ایرانی به داشتن یک فرزند، مشکلات عدیده اقتصادی از قبیل نداشتن مسکن، تورم و فشارهای ناشی از هزینه بالای زندگی است.


اقلیما در ادامه با تأکید بر اهمیت نقش داشتن برادر و خواهر گفت : وجود کودکان غیر همجنس در خانواده به دلیل ایجاد تعادل رفتاری و برخوردی نقش تعیین کننده ای در رشد مناسب و استاندارد کودکان دارد چرا که عدم وجود هر یک از دو جنس موجب ایجاد فضای تک بعدی و یکنواخت در خانواده می شود.



رئیس انجمن علمی مددکاران اجتماعی ایران در ادامه گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به مشابه بودن مشکلات همه خانواده های تک فرزند و یا دارای فرزند تک جنس گفت : در این تحقیق مشخص شد جنسیت هیچ تأثیری در تفاوت مشکلات روحی و روانی خانواده های اینچنینی ندارد و از این لحاظ هیچ تفاوتی میان خانواده هایی که دختر یا پسر دارند وجود ندارد.

دکتر مصطفی اقلیما افزود : تاثیرات و تبعات روحی و روانی زندگی در این خانواده ها تنها برای کودکان نیست بلکه پدران و مادران آنها نیز دچار مشکلات خاص ناشی از نداشتن فرزندانی از جنس دیگر می شوند. در خانواده هایی هم که به سراغ ما می آیند و این شرایط را دارند این مسئله ثابت شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha