سلامت نیوز:معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در پاسخ به پرسش‌هایی درباره وضعیت زنان اخراجی بعد از استفاده مرخصی زایمان و همینطور مجازات جایگزین برای زنان زندانی واکنش نشان داد.


شهیندخت مولاوردی در گفت‌وگو با آنا، در خصوص اخراج 47 هزار زن شاغل پس از استفاده مرخصی زایمان، اظهار کرد: بعد از اینکه بانوان اخراجی به ما مراجعه کرده و در مورد اخراج خود از اداره‌ها و سازمان‌های متبوع اطلاع دادند، در این زمینه اقداماتی را آغاز کردیم. پرونده‌ این زنان را به معاونت حقوقی ریاست جمهوری ارجاع دادیم و خواستیم که پیگیری‌های لازم صورت گیرد ولی اخیرا هیات عمومی دیوان عدالت اداری رای وحدت رویه را صادر و دستگا‌ه‌های اجرایی را برای اجرای این قانون ملزم کرده است.


وی افزود: ما هم از متقاضیان خواسته‌ایم ابتدا به اداره و سازمانی که شاغل بودند مراجعه کنند و در صورت استنکاف اداره متبوع، به دیوان عدالت اداری مراجعه کنند تا این نهاد قضایی در طول مدت یک هفته حکم را به نفع آنان صادر کند.

پیشنهاد مجازات‌های جایگزین برای زندانیان زن
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده همچنین در خصوص اقدامات معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برای تعیین مجازات‌های جایگزین زندان برای جرایم با محکومیت کمتر از 91 روز زنان گفت: پس از انجام ارزیابی‌ها و بررسی‌های لازم و با توجه به کثرت زنان زندانی پیشنهاد مجازات‌های جایگزین برای زندانیان زن کمتر از 91 روز را ارائه کردیم.


وی افزود: بیشترین زندانیان زن به دلیل جرایم مربوط به مواد مخدر در زندان‌ها هستند و با توجه به اینکه مجازات حبس آثار و تبعات منفی بسیاری برای زنان به همراه دارد و حضور زنان در زندان نقش‌های مادری و همسری آنان را متاثر می‌کند، بر همین اساس در تلاشیم تا زنان بتوانند از مجازات‌های جایگزین استفاده کنند.


معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده ادامه داد: مجازات‌های جایگزین مانند مجازات اجتماعی است که قوه قضاییه می‌تواند مشابه آنچه که در حوزه نوجوانان بزهکار اتفاق افتاد را در مورد زنان زندانی نیز اعمال کند، لذا قضات در احکام خود می‌توانند از مجازات‌های جایگزین بهره گیرند.


اجرای برنامه حمایت از اشتغال زنان بهبود یافته
مولاوردی در خصوص حمایت از اشتغال زنان بهبود یافته نیز گفت: این کارگروه در وزارت کار تشکیل شده و از ابتدای تشکیل دولت یازدهم چندین جلسه برگزار شد که با مشارکت معاونت امور زنان و خانواده و سایر اعضای کارگروه در حال پیشبرد برنامه‌های خود است، همچنین تفاهم نامه‌ای در همین زمینه با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور حمایت‌های اجتماعی و پایدار از زنان بهبود یافته به امضا رسیده و برنامه‌های آن در 6 استان در حال اجراست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha