سه‌شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۶:۰۶
کد خبر: 15698

مدیرکل دفتر کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور گفت: 180 هزار کودک تحت پوشش شش هزار و 500 مهدکودک روستایی در کشور هستند.

سیدمحمدحسین جوادی در گفتگوی با مهر در گرگان افزود: آئین نامه های بهداشتی مهدهای کودک روستایی که به تازگی مطرح شده بر اساس یک برنامه زمانبندی شده در یک پروسه پنج ساله اجرایی می شوند.

وی اظهار داشت: بر اساس آئین نامه بهداشتی اگر مهد کودکها نسبت به رعایت قوانین و مقرارات بهداشتی کم توجهی کنند یا این آئین نامه را اجرایی نکنند، پروانه فعالیتشان لغو می شود و اکنون در مهدکودکهای شهری این قانون اعمال می شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 6500 مهد کودک روستایی در کشور فعال است که بیش از 180 هزار کودک روستایی در آنها آموزشهای لازم را فرا می گیرند.

جوادی تعداد کودکان تحت پوشش مهدکودکها را 700 هزار کودک اعلام کرد و افزود: این تعداد در گروه های سنی مختلف در مهدکودکهای شهری و روستایی آموزش می بینند.

مدیرکل دفتر کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی درباره طرح درجه بندی شدن مهدهای کودک گفت: این طرح در سطح کشور انجام شده و شهریه مهدهای کودک در سال 88 بر اساس طرح درجه بندی مهدهای کودک اجرایی و تعیین می شود.

وی با اشاره به فعالیت کانون غنچه های هلال در کشور یادآور شد: تفاهمنامه ای در این بخش امضاء شد و گلستان اولین استانی بود که به طور همزمان با تهران این طرح را اجرا کرد و امسال هم در کل کشور این برنامه اجرا می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha