عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از عدم پرداخت سهم دولت به صندوق های بیمه گر ، گفت: بدهی دولت به صندوق های بیمه گر اهداف طرح تحول سلامت را باخطر روبه رو می کند.

زنگ خطر شکست طرح تحول نظام سلامت با افزایش بدهی دولت به صندوق‌های بیمه‌گر

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از عدم پرداخت سهم دولت به صندوق های بیمه گر ، گفت: بدهی دولت به صندوق های بیمه گر اهداف طرح تحول سلامت را باخطر روبه رو می کند.

شاهین محمد صادقی درگفت وگو با خانه ملت، با انتقاد از عدم پرداخت سهم دولت به صندوق های بیمه گر از جمله تامین اجتماعی در تامین هزینه درمانی افراد تحت پوشش، گفت: متاسفانه دولت ها طی چند سال گذشته به دلیل محدودیت منابع مالی، سهم خود به بیمه ها را پرداخت نکرده اند؛ ازاین رو صندوق های بیمه گر برای پرداخت حق العلاج بیماران به بیمارستان ها، مراکز درمانی و دانشگاهی دچار مشکل شدند.

نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی با ابراز امیدواری نسبت به پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی درآینده ای نزدیک، افزود: اینکه گفته می شود دولت محدودیت منابع داشته و دارای مشکلات اقتصادی است به هیچ عنوان قابل قبول نیست، زیرا دولت می تواند ازبودجه عمومی، ازمحل هدفمندی یارانه ها و مالیات بر ارزش افزوده سهم خود دربخش سلامت را پرداخت کند.

وی با تاکید براینکه عدم توجه دولت به پرداخت سهم خود به صندوق های بیمه گر تاثیرمنفی در اجرای طرح تحول نظام سلامت دارد، تصریح کرد: اجرای دقیق طرح تحول نظام سلامت در جامعه نیازمند تامین اعتبار لازم است، البته این منابع نیز به طورعمده باید ازجانب دولت و یا سازمان های بیمه گر پرداخت شود که اگر دولت سهم بیمه ها را پرداخت نکند، بیمه ها نیز سهم حق العلاج درمان بیماران را پرداخت نکرده و این زنجیره منجر به نقص در درمان خواهد شد؛ بنابراین باید به این نکته تاکید کرد که این مشکل حتی اهداف طرح تحول نظام سلامت را با خطر روبه رو می کند.

عضوکمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: ازدولت انتظار می رود که با کاهش هزینه ها در بخش های مختلف جامعه، گام های اساسی برای پرداخت بدهی خود به صندوق های بیمه گر را بردارد، زیرا ادامه این روند به طور حتم مشکلات فراوانی را برای بیمه شدگان تحت پوشش تامین اجتماعی به وجود می اورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha