عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه اجاره داروخانه با مدرک داروساز خلاف قانون است، گفت: در داروخانه‌ای که داروساز حضور ندارد، فروش دارو ممنوع بوده و حتی دریافت حق فنی داروخانه نیز غیرقانونی است.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه اجاره داروخانه با مدرک داروساز خلاف قانون است، گفت: در داروخانه‌ای که داروساز حضور ندارد، فروش دارو ممنوع بوده و حتی دریافت حق فنی داروخانه نیز غیرقانونی است.

رسول خضری در گفت‌وگو با خانه ملت، در واکنش به اخباری مبنی بر تاسیس داروخانه‌های استیجاری و اجاره مدرک داروسازی،‌ افزود: اجاره مدرک داروساز از سوی برخی افراد به ضرر و زیان جامعه علمی و صنف داروسازی کشور است و این اقدام نیز مورد تایید انجمن داروسازان نخواهد بود.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت حفظ شأن و جایگاه داروساز در کشور، ادامه داد: داروساز، بیمار و پزشک سه ضلع اصلی حوزه سلامت هستند که اگر خدشه‌ای به آن وارد شود بخش بهداشت و درمان نیز آسیب می‌بیند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: واقعیت آن است که حضور داروساز در داروخانه‌ها از جهات محتلف دارای اهمیت است از جمله آنکه از تداخل دارویی بیماران جلوگیری می‌کند؛ صمن آنکه در داروخانه‌ای که داروساز حضور ندارد فروش دارو ممنوع بوده و حتی دریافت حق فنی داروخانه نیز غیرقانونی است.

وی با بیان اینکه تاکید بر حضور داروساز در داروخانه‌ها نشان دهنده توجه به سلامت بیماران است، افزود: دارو کالایی لوکس و استراتژیک است و اگر مصرف آ‌ن بیشتر یا کمتر شود می‌تواند اثرات نامطلوبی را بر بیمار بگذارد لذا به نظر می‌رسد باید از جایگاه علمی داروساز صیانت کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت نظارت مسئولان مربوطه در وزارت بهداشت بر وضعیت داروخانه‌های استیجاری، گفت: مسئولان این بخش باید نظارت عمده‌ای در نحوه فعالیت داروخانه‌های استیجاری داشته باشند و بازرسان خود را جهت نظارت به این مراکز گسیل کنند تا بتوان هرچه سریع‌تر از بروز تخلفات جلوگیری کرد.

چندی پیش اخباری مبنی بر تاسیس داروخانه‌های استیجاری و اجاره مدرک داروسازی با قیمت‌های چندصدمیلیون تومانی منتشر شد که مدیر کل نظارت و ارزیابی دارو ومواد مخدر در واکنش به آن تاکید کرد اجاره دادن داروخانه خلاف قوانین و ضوابط سازمان غذا و داروست، جرم محسوب می‌شود و مجازات دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha