بیست و هشتمین دوره آزمونهای ارتقای دوره دستیاری پزشکی به طور همزمان در دانشگاههای علوم پزشکی کشور که به تربیت دستیار اشتغال دارند برگزار می شود.

دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی اعلام کرد: آزمونهای کتبی ارتقای دستیاری صبح روز پنجشنبه 18 تیرماه سال جاری به طور همزمان برگزار می شود.

آزمون ارتقای دستیاری شامل دو بخش ارزیابی درون دانشگاهی و آزمون کتبی است که بخش ارزیابی درون دانشگاهی از سوی گروههایی که دستیار در آن مشغول به تحصیل است انجام می شود و آزمون کتبی تحت نظارت دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی و توسط دانشکده هایی که دستیار در آن مشغول به تحصیل است برگزار خواهد شد.

مجموع نمره های ارتقای هر سال 300 است که 50 درصد کل نمره به ارزیابی درون دانشگاهی و 50 درصد نمره به آزمون کتبی اختصاص دارد. ملاک مقایسه برای آزمونهای ارتقای دستیاری میانگین نمره 20 درصد شرکت کنندگان برتر هر رشته در هر دانشگاه که بالاترین نمرات را کسب کرده اند، خواهد بود.

دستیارانی که در طول دوران دستیاری سه بار در آزمون ارتقای دستیاری مردود شوند از سیستم آموزش تخصصی بالینی پزشکی اخراج خواهند شد و دستیارانی که در آزمون ارتقای دستیاری در سال اول دوبار مردود شوند مجاز به ادامه دوره نبوده و از سیستم آموزش تخصصی بالینی پزشکی اخراج خواهند شد.

شرکت کلیه دستیاران رشته های تخصصی پزشکی واجد شرایط در آزمونهای ارتقای دستیاری تخصصی این دوره منوط به موفقیت در آزمونها و فعالیتهای درون دانشگاهی و کسب حداقل نمره با توجه به معرفی رسمی مدیر گروه مربوطه و ثبت موضوع پایان نامه تخصصی و ارائه آن طبق برنامه های مصوب خواهد بود. رسیدگی به اعتراضات و نمرات اعلام شده در مهلت مقرر به عهده دانشگاه های مربوطه خواهد بود.

آزمون ارتقای دوره دستیاری به منظور ارتقای دستیاران رشته های تخصصی پزشکی از یک سال به سال بالاتر برگزار می شود. این دوره از آزمون ارتقا سومین دوره واگذاری آزمون به دانشگاه های علوم پزشکی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha