سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از ضعف عملکرد سازمان تامین اجتماعی در پرداخت هزینه‌های پیوند عضو انتقاد کرد و از پیگیری کمیسیون متبوع خود در این خصوص خبر داد.

سلامت نیوز: سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از ضعف عملکرد سازمان تامین اجتماعی در پرداخت هزینه‌های پیوند عضو انتقاد کرد و از پیگیری کمیسیون متبوع خود در این خصوص خبر داد.

محمد حسین قربانی در گفت وگو با خانه ملت،‌ با یادآوری گلایه وزارت بهداشت نسبت به پرداخت نشدن هزینه‌های پیوند عضو از سوی تامین اجتماعی، افزود: متاسفانه این اقدام سازمان تامین اجتماعی مشکلاتی را برای حوزه‌های مختلف درمانی به ویژه بیماران پیوند عضو ایجاد کرده است.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: امروزه پیوند عضو جزو پروسه درمان است و اغلب بیماران آن نیز از طبقات ضعیف جامعه هستند که لازم است افرادی که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند بتوانند خدمات خوبی را از این سازمان دریافت کنند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه پرداخت نشدن هزینه‌های پیوند عضو ضعف جدی سازمان تامین اجتماعی محسوب می‌شود تصریح کرد:‌ معاونت درمان این سازمان باید بیش از گذشته فعال بوده و تلاش جدی برای حمایت از این بیماران به کار بگیرد.

وی یادآور شد: با وجود آنکه وعده وعیدهای زیادی برای رفع این معضل ارایه شد اما همچنان شاهد پرداخت نشدن هزینه‌های پیوند عضو از سوی تامین اجتماعی هستیم که باید این معضل هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شود چراکه هزینه‌های پیوند عضو بسیار بالا است و ادامه چنین روندی مشکلات عدیده‌ای را برای بیماران پیوند ایجاد خواهد کرد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: مجلس تاکنون جلسات مختلفی را با مسئولان تامین اجتماعی برای تعیین تکلیف این موضوع برگزار کرده که اگر این معضل همچنان ادامه یابد بدون‌شک کمیسیون بار دیگر ورود پیدا خواهد کرد و آن را پیگیری می‌کند.


لازم به ذکر است، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گلایه کرده که بیمه های تامین اجتماعی و سلامت ایرانیان هزینه‌های پیوند عضو را پرداخت نمی‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha