وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اجرای رتبه‌بندی فرهنگیان از مهر ماه آغاز می‌شود، گفت: همکاران فرهنگی از اواخر تابستان رتبه‌بندی خواهند شد.

سلامت نیوز:وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اجرای رتبه‌بندی فرهنگیان از مهر ماه آغاز می‌شود، گفت: همکاران فرهنگی از اواخر تابستان رتبه‌بندی خواهند شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، علی‌اصغر فانی در سی‌ودومین اجلاس مناطق آموزش و پرورش اظهار کرد: بدون همدلی و هم‌رأیی در داخل و خارج از سازمان آموزش و پرورش و بدون فراهم ساختن زیرساخت و امکانات در حوزه تعلیم و تربیت نمی توان انتظاری برای تحقق اهداف سند تحول داشت.

وی افزود: آنچه لازم است در برنامه اجلاس رؤسای مناطق سراسر کشور آموزش و پرورش دنبال شود، پروژه مهر ۹۴ است.

فانی تصریح کرد: ۳۸ هزار نیروی انسانی آموزش و پرورش از مهر ماه به سن بازنشستگی می‌رسند و دانشگاه فرهنگیان نیز هیچ خروجی نخواهد داشت بلکه اولین خروجی این دانشگاه مهر ماه سال ۹۵ است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: پروژه مهر ۹۴ و سیاست های برنامه ریزی شده باید در میزگردهای اجلاس مورد بررسی قرار گیرد و همچنین در کنار آن مشکلات نیروی انسانی، مشکلات کمبود فضای آموزشی که به دلیل تحویل مسکن مهر که با آن روبرو هستیم را باید در این میزگردها بررسی کنیم.

وی بیان کرد: لایحه رتبه‌بندی معلمان نیز در میزگردها باید بررسی شود و با پیگیری‌های وزارت آموزش و پرورش لایحه رتبه‌بندی معلمان در بیست و هفتم اسفند سال ۹۳ به تصویب هیئت وزیران رسید که اعتبار یک‌هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان برای اجرای آن در مهرماه در نظر گرفته شده است. همچنین ۳هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای لایحه رتبه‌بندی در سال ۹۵ به تصویب هیئت دولت رسیده است.

فانی یادآور شد: با همکاری شورای توسعه مدیریت، طرح رتبه‌بندی را به تصویب نهایی خواهیم رساند و از اواخر تابستان همکاران فرهنگی رتبه بندی می شوند.

به گفته وزیر آموزش و پرورش، تعداد ۱۱۰ مدرسه تک دانش‌آموزی و ۴ هزار و ۸۰۰ مدرسه با کمتر از ۵ دانش آموز در کشور وجود دارد که یکی از راه های انسداد مبادی بی سوادی است.

وی با بیان اینکه ۹۹ درصد لازم التعلیمان در کلاس های ابتدایی درس می خوانند، گفت: تنها یک درصد به دلیل عقب ماندگی ذهنی، مشکلات فرهنگی و اقتصادی به مدرسه نمی آیند.

فانی به آموزش دختران تاکید کرد و گفت: سند آموزش و پرورش در سال ۲۰۰۰ در سنگال به امضای وزرای آموزش و پرورش رسید که بر آموزش دختران، آموزش فنی و حرفه ای و آموزش مهارتی تاکید داشت.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: در توسعه عدالت آموزشی، بحث توازن در رشته و شاخه ها نیز مهم است و توسعه متوازن رشته ها و شاخه ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha