عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر ضرورت اجرای طرح پزشک خانواده در سراسر کشور، گفت: با توجه به اینکه 95 درصد هزینه‌های درمانی را بیمه‌ها تقبل کرده‌اند لذا گاهی مراجعات بی‌پایه و اساسی به متخصصان صورت می‌گیرد که طرح پزشک خانواده از این مراجعات غیرضروری جلوگیری می‌کند.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر ضرورت اجرای طرح پزشک خانواده در سراسر کشور، گفت: با توجه به اینکه 95 درصد هزینه‌های درمانی را بیمه‌ها تقبل کرده‌اند لذا گاهی مراجعات بی‌پایه و اساسی به متخصصان صورت می‌گیرد که طرح پزشک خانواده از این مراجعات غیرضروری جلوگیری می‌کند.

نعمت‌الله منوچهری در گفت وگو با خانه ملت، با تاکید بر ضرورت اجرای پزشک خانواده در کشور،‌ افزود: این طرح باید در سراسر کشور شکل اجرایی به خود گیرد و در این میان ابتدا باید نواقص آن برطرف شود تا بتوان آن را در استان‌های مختلف تعمیم داد.

نماینده مردم پاوه، جوانمرد، ثلاث باباجانی و روانسر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: وزارت بهداشت موافق اجرای طرح پزشک خانواده است اما اجرای این طرح نیاز به برنامه‌ریزی و فراهم سازی زیرساخت‌ها دارد چراکه اگر این طرح در اجرا با شکست مواجه شود حوزه سلامت را با چالش‌های عدیده‌ای مواجه خواهد ساخت.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد:‌ توقف در اجرای پزشک خانواده به صلاح حوزه سلامت نیست چراکه این طرح تاثیرگذاری زیادی در پیشگیری بیماری‌ها و درنهایت کنترل هزینه‌های درمانی دارد.

وی یادآور شد: اجرای طرح پزشک خانواده در قالب نظام ارجاع است و با توجه به اینکه 95 درصد هزینه‌های درمانی را بیمه‌ها تقبل کرده‌اند لذا گاهی مراجعات بی‌پایه و اساسی به متخصصان صورت می‌گیرد که با اجرای طرح پزشک خانواده از این مراجعات غیرضروری جلوگیری می‌شود.

منوچهری با تاکید بر اینکه با اجرای پزشک خانواده از درخواست‌های متعدد بیماران برای انجام آزمایش‌های مختلف و نوشتن نسخه‌های خارج از ضوابط از سوی پزشکان جلوگیری می‌شود، افزود: با اجرای این طرح می‌توان کنترل بهتری بر هزینه‌های درمان داشت چراکه امروزه هرچه حوزه سلامت به سمت درمان محور بودن حرکت کند هزینه‌ها نیز افزایش خواهد یافت.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: واقعیت آن است که باید استفاده مطلوبی از بودجه‌ در اختیار وزارت بهداشت کرد تا بتوان این اعتبارات را در مسیر خود هزینه کرد لذا اجرای پزشک خانواده می‌تواند به این امر یاری رساند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha