عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با عنوان این مطلب که هزینه تامین هر تخت بیمارستانی در کشور 100 میلیون تومان است افزود: چالش اصلی در هنگام وقوع زلزله این است که بیمارستانها خود تخریب می‌شوند.

دکتر سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی در گفتگو با مهر اظهارداشت: احداث بیمارستانهای آموزشی به مراتب هزینه ای بیشتر از ساخت بیمارستانهای آموزشی است.

بر اساس آمار موجود 15 هزار تخت بیمارستانی در کشور بالای 40 سال عمر دارند که این مسئله لزوم بازسازی بیمارستانها را نشان می دهد.

به گفته عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، هزینه ساخت یک بیمارستان درمانی در صورتی که زمین آن رایگان باشد و هزینه عوارض شهرداری نیز در نظر گرفته نشود رقمی بین 65 تا 70 میلیون تومان است.

توزیع جغرافیایی تختهای بیمارستانی در کشور از آمایش نیاز سلامت در گذشته تبعیت نکرده است و ناهمگونی در مراکز درمانی وجود دارد چنانچه در برخی مراکز استانها اشباع تختهای بیمارستانی و در برخی مناطق دیگر کمبود تخت داریم.

قاضی زاده با عنوان این مطلب که اغلب بیمارستانها در شهرهای بزرگ قدیمی اند افزود: آن تعداد بیمارستانی که بعد از انقلاب ساخته شده در شهرهای کوچک و محروم بوده است و شهرهای بزرگ به خصوص کلانشهرها با مشکل بیمارستانهای فرسوده مواجه اند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه بیمارستانهای فرسوده کشور به سه گروه مقاوم، نیازمند مقاوم سازی و جایگزین تقسیم می شوند تصریح کرد: آنچه به عنوان چالش در هنگام وقوع حوادث طبیعی مثل زلزله مطرح است اینکه بیمارستانها مقاومت قابل قبولی ندارند و خودشان دچار تخریب می شوند.

بررسیها نشان می دهد که 60 درصد کل بیمارستانها در تهران قدمتی بالای 35 سال دارد که این مسئله لزوم بازسازی بیمارستانها را نشان می دهد.

قاضی زاده اظهارداشت: متاسفانه سطح مشکلات ما با منابع مالی که در اختیار داریم همخوانی ندارد و از این رو باید به فکر مشارکت بخش خصوصی در این زمینه بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha