رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش حقوق فرهنگیان باید طبق قانون خدمات کشوری باشد، گفت: نباید برای افزایش حقوق فرهنگیان مارک یا برند لایحه رتبه‌بندی را ارائه دهیم.

سلامت نیوز: رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش حقوق فرهنگیان باید طبق قانون خدمات کشوری باشد، گفت: نباید برای افزایش حقوق فرهنگیان مارک یا برند لایحه رتبه‌بندی را ارائه دهیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محمدمهدی زاهدی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در سی‌ودومین همایش رؤسای مناطق آموزش و پرورش سراسر کشور اظهار کرد: به جد باور داریم زیرساخت و زیربنای توسعه و پیشرفت کشور از هر نظر مادی و معنوی آموزش و پرورش است.

وی افزود: آموزش و پرورش نقش کلیدی و اساسی در توسعه و پیشرفت برای نظام جمهوری اسلامی دارد در این دوره مجلس شورای اسلامی فضای کمیسیون آموزش و تحقیقات همچنان جو قوی داشت که موضع گیری و مصوبات داغ‌تر از مباحث دولت بود. ما مواردی را پیگیری می کردیم که چند گام جلوتر از خواسته‌های دولتمردان بود. البته دلیل بر بی توجهی آنان نیست بلکه نگاه ما آرمانی است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برنامه های زیادی را در تعامل با وزارت آموزش و پرورش دنبال کرده ایم که نظارت بر اجرایی شدن سند تحول بنیادین از این جمله است.

زاهدی ادامه داد: ما سه سال گذشته احساس می کردیم سند تحول می خواهد با شیب تند اجرا شود و از کمبود معلم در برخی از مقاطع نگران بودیم اگر سند با شیب آرامتری اجرا می شد، امروز برخی از مشکلات را نداشتیم.

وی با اشاره به طرح رتبه بندی معلمان بیان کرد: نمایندگان مجلس طرح رتبه‌بندی معلمان را به صحن بردند، اما با مخالفت وزارت آموزش و پرورش روبه رو شد و آنان به دنبال لایحه رتبه‌بندی بودند که مجلس به اقدام دولت در نظام رتبه بندی احترام گذاشت؛ چراکه مطمئن بود از سوی دولتمردان اجرایی می شود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در بودجه آموزش و پرورش نیز نهایت تلاش را داشتیم که در سال جاری جدا از بودجه، ۵ هزار میلیارد بودجه از منابع جدید تخصیص داده شد که وصول برخی از درآمدها آسان نیست.

زاهدی افزود: تصویب اخذ مالیات از برخی بنگاه ها برای آموزش و پرورش و تصویب تخصیص یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از کاهش منابع غیرضروری شرکت ها و بانک ها از جمله این منابع درآمدی است.

وی بیان کرد: نگاه ما به آینده مبین همدلی با دولت است. باید نظارت جدی بر چگونگی تدوین برنامه ششم توسعه داشته باشیم تا بتواند منشأ تحولات جدی باشد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با انتقاد از لایحه رتبه بندی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: افزایش حقوق معلمان نباید بر مبنای لایحه رتبه‌بندی صورت گیرد و نظام رتبه‌بندی مصوب دولت با آنچه که در سند تحول آمده است تا نشان دهنده منزلت و جایگاه اجتماعی باشد، نیست. ما باید نظامی را طراحی کنیم که همه آرزوی معلم شدن را داشته باشند.

زاهدی تاکید کرد: افزایش حقوق باید بر اساس خدمات کشوری باشد. آموزش و پرورش به دلیل مشکلات مالی که داشت نتوانست افزایش حقوق دهد، افزایش حقوق باید بر اساس قانون خدمات کشوری باشد و با مارک و برند لایحه رتبه بندی افزایش حقوق ندهیم.

وی با تاکید براینکه باید شاخص و ملاک هایی استاندارد برای لایحه رتبه بندی تدوین کنیم، اظهار کرد: باید کاری کنیم کسانی که دکترا دارند افتخارشان شغل معلمی باشد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: توجه به سبک زندگی با تحکیم خانواده ها حتما باید در کتاب های درسی ورود پیدا کند و در برنامه ششم توسعه بستری فراهم شود که سند تحول به معنای واقعی اجرا شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha