یکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۷
کد خبر: 157044

محققان دانشگاه تنسی با بررسی و تحلیل وضعیت ۷۲ زوجی که تازه ازدواج کرده‌اند و نظارت بر وضعیت آن‌ها به مدت ۴ سال، نتایج تازه‌ای درباره تاثیر روابط زناشویی بر وضعیت عصبی زوج‌ها به دست آوردند.

سلامت نیوز: محققان دانشگاه تنسی با بررسی و تحلیل وضعیت ۷۲ زوجی که تازه ازدواج کرده‌اند و نظارت بر وضعیت آن‌ها به مدت ۴ سال، نتایج تازه‌ای درباره تاثیر روابط زناشویی بر وضعیت عصبی زوج‌ها به دست آوردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت سلام دکتر، طبق گزارشی که این محققان از مطالعه اخیرشان در مجله Social Psychological and Personality Science به چاپ رسانده‌اند، برقراری روابط زناشویی مکرر و منظم، به زوج‌هایی که تازه ازدواج کرده‌اند کمک می‌کند تا از وضعیت عصبی رها شوند و احساس رضایت از ازدواجشان پیدا کنند.

زوج‌هایی که عصبی هستند، بیشتر در روابط‌شان و ازدواجشان دچار مشکل می‌شوند، چون خیلی بیشتر در معرض تحریک‌های عصبی، نوسانات خلقی و انواع نگرانی‌ها قرار می‌گیرند. بررسی‌های این مطالعه نشان می‌دهد که این ۷۲ زوج، به‌طور میانگین، در ۶ ماه اول ازدواج، هفته‌ای یک‌بار رابطه زناشویی داشته‌اند و در سال چهارم، ۳ بار در ماه رابطه داشته‌اند. با این‌که رضایت از زناشویی به تعداد روابط زناشویی مرتبط نیست، اما استثناهایی هم وجود دارد.

طبق این مطالعه، روابط زناشویی بیشتر در بین زوج‌هایی که شدت عصبی بودن‌شان خیلی زیاد بود، باعث بهبود این وضعیت و کاهش سطح عصبی بودن شده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha