یکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۷
کد خبر: 157045

جدول کلمات متقاطع آسان و سودوکو سخت و کسل کننده است. پس برای تقویت حافظه چه باید کرد؟ آیا راهی وجود دارد که هم جذاب و مهیج باشد و هم به عملکرد مغز ما کمک کند؟ راهی که بتوان کودکان را به انجام آن ترغیب کرد؟

سلامت نیوز: جدول کلمات متقاطع آسان و سودوکو سخت و کسل کننده است. پس برای تقویت حافظه چه باید کرد؟ آیا راهی وجود دارد که هم جذاب و مهیج باشد و هم به عملکرد مغز ما کمک کند؟ راهی که بتوان کودکان را به انجام آن ترغیب کرد؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا زندگی، یک راه هیجان انگیز وجود دارد که بسیاری از کودکان علی رغم میل والدینشان با تمام وجود آن را انجام می دهند. بالا رفتن از درخت؛ یک فعالیت هیجان انگیز کودکانه که اغلب با ممانعت و ترس خانواده ها رو به رو می شود. اما مطالعات دانشمندان نشان داده است: برخی فعالیت های کودکانه مثل: بالا رفتن از درخت، پا برهنه دویدن و خزیدن روی زمین به طرز چشم گیری موجب تقویت حافظه می شود. در واقع چنین فعالیت در بهتر شدن حافظه روزانه نقشی کلیدی ایفا می کند باعث تقویت 50 درصدی حافظه می شود، این شیطنت ها به کودک کمک می کند تلفن ها را بهتر به خاطر بسپارد، آدرس ها را به یاد بیاورد و فهرست خرید را فراموش نکند.

اما اگر شما جزء والدینی هستید که کودکتان درون گراست و علاقه به فعالیت های این چنینی ندارد می تواند او را در کلاس های اسکواش، تنیس یا فوتبال ثبت نام کنید. اتجام این ورزش ها دقیقاً تأثیری مشابه بالا رفتن از درخت بر مغز فرزند شما دارد. به گفته محققین، چنین تأثیری تنها در اثر برخی ورزش ها و فعالیت ها حاصل می شود، به عنوان مثال: یوگا اثری بر تقویت حافظه و عملکردهای مغز ندارد؛ بنابراین در اینجا نوع ورزشی که فرد انجام می دهد حائز اهمیت است. به معنای دقیق تر زمانی که شما در محیطی باز در حال انجام ورزش ها و فعالیت های گفته شده هستید مغز شما مجبور است به طور همزمان خودش را با بدن و محیط پیرامون شما هماهنگ کند، مسئله که به شدت عملکرد حافظه را تغییر می دهد.

اما ورزش هایی مثل یوگا که می توانند در یک محیط انجام شوند، اگرچه مغز را درگیر می کنند ولی آن را وادار به انطباق با محیط نمی کنند. پس اگر می خواهید از مزایای و تأثیرات مثبت حافظه در زندگی بهره مند شوید، نه تنها فرزندتان بلکه خودتان هم به فعالیت هایی بپردازید که ذهن و جسم شما را در یک محیط باز و به طور همزمان درگیر می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha