رییس اداره سلامت کودکان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اجرای برنامه ملی رشد و تکامل همه جانبه کودک یکی از دو اولویت خاص این وزارتخانه در برنامه ششم توسعه است.

سلامت نیوز:رییس اداره سلامت کودکان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اجرای برنامه ملی رشد و تکامل همه جانبه کودک یکی از دو اولویت خاص این وزارتخانه در برنامه ششم توسعه است.


 به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ،حامد برکاتی افزود: در اجرای این برنامه به کودکان اولویت داده شده و تکامل همه جانبه آنان موردنظر قرار گرفته است.
وی با اشاره به تدوین سند و برنامه ملی رشد و تکامل همه جانبه کودک ادامه داد: در نظر است این برنامه ملی به صورت آزمایشی تا پایان امسال در یکی از شهرستان های کشور اجرا شود.


وی خاطرنشان کرد: اجرای برنامه ملی رشد و تکامل همه جانبه کودک یکی از دو اولویت خاص وزارت بهداشت در برنامه ششم توسعه بوده و این برنامه به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اعلام شده است.


رییس اداره سلامت کودکان وزارت بهداشت، تصریح کرد: اجرای برنامه ملی رشد و تکامل همه جانبه کودک ، بسیار زمان بر بوده و 20 سال طول می کشد.
برکاتی یادآور شد: مطابق این برنامه باید به ارتقای شاخص های سلامت جسمی،روانی، اجتماعی و معنوی و تمام ابعاد تکاملی کودکان کشور دست یافت.


وی اضافه کرد: براساس مستندات علمی، شخصیت کودک تا سن هشت سالگی شکل می گیرد و تا سه سالگی بهترین سنی است که کودک می تواند رشد کند بنابراین اگر می خواهیم نسل بعدی بانشاط، مولد و باهوش باشد باید به رشد و تکامل همه جانبه او در سنین کودکی توجه کرد.
وی تاکید کرد: بی تردید انسان سالم ، سرمایه اجتماعی و عامل اصلی ایجاد توسعه پایدار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha