سه‌شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۷:۱۹
کد خبر: 15712

محققان اعلام کردند،خطر سکته قلبی در زنانی كه قهوه می نوشند كاهش یابد.

براساس این تحقیق،خطر سكته قلبی برای زنانی كه پنج تا هفت فنجان قهوه در هفته می نوشند از آنهایی كه تنها یك فنجان در ماه می نوشند ، 12 درصد كمتر است.
در عین حال،كارشناسان آلمانی هم  كه درباره جلوگیری از سكته در برلین تحقیق می كنند،اعلام کردند،این  موضوع ناشی از كافئین موجود در قهوه نیست .
به گفته مارتین گروند،عضو انجمن سكته آلمان میزان سكته در افرادی كه چای یا نوشیدنی های دارای كافئین می نوشند، كاهش نمی یابد.
به نظر می رسد تاثیرات مثبت سلامتی نوشیدن قهوه ناشی از آنتی اكسیدان های موجود در آن باشد كه التهاب رگ ها را كاهش می دهند و عملكرد رگ های خونی را بهبود می بخشند.

محققان با توجه به عواملی همچون مصرف سیگار و الكل دریافتند زنان سالمی كه در طول روز دو یا سه فنجان قهوه با میزان كافئین معمولی می نوشند در مقایسه با زنانی كه ماهانه كمتر از یك فنجان می نوشند با خطر سكته قلبی 19 درصد كمتر مواجه هستند.
همچنین برای این افراد نوشیدن چهار فنجان یا بیشتر قهوه خطر سكته را تا 20 درصد كاهش داده است .
در همین حال به گفته دكتر گروند این تحقیق تایید كرد، تاثیرات مفید قهوه فقط درباره افراد سالم دیده می شود.

کسانی كه از بیخوابی ، اضطراب ، فشار خون بالا و مشكلات قلبی رنج می برند باید آگاه باشند مصرف قهوه ممكن است وضع آنها را وخیم تر كند.
این مطالعه در دوره 24 ساله توسط مدرسه پزشكی و مدرسه سلامت عمومی دانشگاه هاروارد در بوستون صورت گرفته و نتایج آن در شماره ماه مارس نشریه جریان خون منتشر شده است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha