رئیس هیأت مدیره کانون صنفی انجمن‌های صنفی درمانگران اعتیاد سراسر کشور گفت: داروی «تنتور اپیوم» همچنان در مراکز ماده 15 ترک اعتیاد نایاب است و این موضوع خطر خروج بیماران از چرخه ترک اعتیاد را در پی دارد.

سلامت نیوز:رئیس هیأت مدیره کانون صنفی انجمن‌های صنفی درمانگران اعتیاد سراسر کشور گفت: داروی «تنتور اپیوم» همچنان در مراکز ماده 15 ترک اعتیاد نایاب است و این موضوع خطر خروج بیماران از چرخه ترک اعتیاد را در پی دارد.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ،هادی محمد پناهی در مورد کمیاب شدن دارو درمان اعتیاد با عنوان «تنتور اپیوم» در کشور گفت: متاسفانه این موضوع از چندین روز گذشته آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه «تنتور اپیوم» از نظر تعداد مصرف کنندگان سومین داروی ترک اعتیاد در کشور است افزود: این دارو قدرتی مشابه متادون دارد اما می‌توان گفت متادون کمی قوی تر است.

رئیس هیأت مدیره کانون صنفی انجمن های صنفی درمانگران اعتیاد سراسر کشور تأکید کرد: تنتور اپیوم را بیشتر بیمارانی که تریاک و مشتقات آن را مصرف کرده اند استعمال می‌کنند.

وی یادآور شد: همچنین کسانی که تحمل درمان‌های دیگر را ندارند نیز تنتوراپیوم مصرف می‌کنند؛ ضمن اینکه بیماران به الگوهای درمانی و داروهای خود حساس هستند و تغییر این رویه می‌تواند منجر به خروج آنها از چرخه درمان شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha