دبیر انجمن علمی مامایی ایران گفت: دل‌پیچه، تهوع، یبوست، کشیده شدن و ضخیم شدن لیگامان‌ها، تغییر وضعیت در برخاستن از تخت، صندلی یا جابجایی و راه رفتن زیاد جزو علل دردهای شکمی در بارداری است.

سلامت نیوز:دبیر انجمن علمی مامایی ایران گفت: دل‌پیچه، تهوع، یبوست، کشیده شدن و ضخیم شدن لیگامان‌ها، تغییر وضعیت در برخاستن از تخت، صندلی یا جابجایی و راه رفتن زیاد جزو علل دردهای شکمی در بارداری است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،ماریا صادقی، دبیر انجمن علمی مامایی ایران،  در پاسخ به سؤالی در مورد علل دردهای شکمی در بارداری اظهار داشت: دل‌پیچه و تهوع است یکی از علل دردهای شکمی دوران بارداری است که بر اثر هورمون‌ها و فشار رحم بر معده و روده وارد می‌شود.


وی ادامه داد: همچنین یبوست می‌تواند موجب بروز درد شکمی در بارداری شود که بر اثر کاهش حرکات روده و فشار مضاعف رحم بر راست‌روده ایجاد می‌شود.
صادقی گفت: یکی دیگر از علل دردهای شکمی در بارداری ممکن است به علت کشیده شدن و ضخیم شدن لیگامان‌هایی باشد که رحم را در لگن نگه می‌دارند.
وی افزود: همچنین برخی زنان موقع تغییر وضعیت مثلا برخاستن از تخت، صندلی یا جابجایی در رختخواب دچار درد شکم می‌شوند.


دبیر انجمن علمی مامایی ایران تصریح کرد: گاهی اوقات زنان درد را به صورت مبهم بعد از فعالیت روزانه یا به دنبال راه رفتن زیاد احساس می‌کنند. این دردها معمولا خفیف، ناگهانی، مبهم است و معمولا در سه ماهه دوم شروع می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha