رئیس كل سازمان نظام پزشكی ایران در سفر به شیراز، پیگیر ماجرای دستگیری خانم دکتر جراح در بیمارستان شهرستان ممسنی شد.

سلامت نیوز: رئیس كل سازمان نظام پزشكی ایران در سفر به شیراز، پیگیر ماجرای دستگیری خانم دکتر جراح در بیمارستان شهرستان ممسنی شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، به دنبال دستگیری دكتر فروغ رزمجویی جراح بیمارستان ولیعصر شهرستان ممسنی در حین خدمت به بیماران، دكتر علیرضا زالی رئیس كل سازمان نظام پزشکی ایران به استان فارس سفر کرد تا از نزدیک پیگیر این حادثه شود.
رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران در ابتدای ورود به شهر شیراز، در جلسه ای با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری و رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز، رئیس شورای هماهنگی استان فارس و رئیس نظام پزشكی شیراز به طور مبسوط در جریان این پرونده قرار گرفت.


زالی در ادامه این سفر با دكتر رزمجویی ملاقات و گفتگو کرد.


رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران از وقوع این حادثه و بازداشت وی، ابراز نارضایتی کرد و گفت: همكاران پزشک در جای جای این مرز و بوم عاشقانه و عالمانه مشغول خدمت به مردم هستند و جای تاسف است كه با برخی حركات نسنجیده نه فقط این جامعه خدوم را آزرده می كنند بلكه مردم را نیز از خدمت رسانی محروم می نمایند.
زالی با اشاره به جایگاه ویژه استان فارس در عرصه سلامت کشور، افزود: هر اتفاقی که برونداد آن احساس عدم امنیت پزشک باشد، خسران آور است.
بر اساس همین گزارش، در جلسه ای که به دنبال حادثه دستگیری جراح بیمارستان ممسنی، برگزار شد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن تاکید بر اقدامات مثبت انجام شده در حیطه سلامت توسط دولت و نظام، بالا رفتن رضایتمندی مردم از خدمات ارائه شده را دستاورد بزرگی دانست و بروز اقدامات این چنین که شتابزده و با بی تدبیری انجام می شود را، نیازمند مدیریت صحیح دانست و ابراز امیدواری نمود که با همکاری بسیار خوب با دادگستری که در استان فارس همواره چنین بوده ، موضوع به شکل درستی پیگیری گردد .


سپس فرماندار نورآباد به شرح حادثه پرداخت و اقدامات انجام شده در شهرستان و تشکیل شورای تامین جهت مدیریت موضوع را به سمع حضار رساند.
در ادامه معاون قضائی دادگستری استان فارس نکاتی را در مورد پرونده بیان کرد و از گسترش اطلاعات ناصحیح در فضای مجازی و ایجاد فضای احساسی انتقاد نمود و پیگیری موضوع از طریق مراجع قضائی را نیازمند فضایی آرام دانست.
دکتر وفایی رئیس سازمان نظام پزشکی شیراز نیز با اشاره به تعاملات گسترده با دادگستری در استان فارس، دستگیری پزشک جراح در حین انجام وظیفه را خللی در ارائه خدمت به سایر بیماران دانست.


مهندس جمالی معاون سیاسی استانداری فارس نیز در ادامه زمینه بروز مشکل ایجاد شده را در رعایت اخلاقیات دانست و برای پیشگیری از مسائل این چنینی التزام بیشتر به اخلاق و گذشت و صبوری افراد را خواستار شد.
رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران نیز در این جلسه، ضمن اشاره به دستاوردهای قابل توجه تعاملات نظام پزشکی و دادگستری در استان فارس که زبانزد کل کشور بوده ابراز امیدواری نمود که این موضوع نیز در دستگاه قضا به گونه ای پیگیری گردد که این رخداد جبران شود و جامعه پزشکی کشور با آرامش به وظایف خود عمل نماید .
در پایان این جلسه، مقرر شد با سرعت عمل و در فضایی آرام، پرونده در مراجع قضائی پیگیری و هیئتی متشکل از نماینده استانداری، دانشگاه، نظام پزشکی، دادگستری و نیروی انتظامی، تشکیل و بر روند آن نظارت نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha