شیفت‌بندیِ ساعت کار و آموزشِ نحوه مقابله با بی‌نظمی از جمله راهکارهایی هستند که به پرسنل اورژانس کمک می‌کنند با اضطراب ناشی از فوت بیماران کنار بیایند.

پرسنل بخش اورژانس چگونه با «اضطراب مرگ» مقابله کنند؟

سلامت نیوز:شیفت‌بندیِ ساعت کار و آموزشِ نحوه مقابله با بی‌نظمی از جمله راهکارهایی هستند که به پرسنل اورژانس کمک می‌کنند با اضطراب ناشی از فوت بیماران کنار بیایند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در پاسخ به این پرسش که پرستاران بخش اورژانس در حالی که دائم با سناریوی غم‌انگیز مرگ بیماران روبرو هستند چگونه با این شرایط کنار می‌آیند باید گفت که برخی از آنان واقعا به لحاظ روانی توانایی خود را از دست می‌دهند.


«کریستین کاونر» از کالج پرستاری دانشگاه نیویورک دراین‌باره گفت: پرسنل بخش اورژانس همچون روبات وظایف خود را انجام می‌دهند در واقع به این شیوه می‌توانند مسئولیت‌های خود را انجام دهند اما در طولانی‌مدت با پیامدهایی روبرو خواهند شد. بسیاری از پرسنل این بخش وضعیت «اضطراب مرگ» را تجربه می‌کنند، حالتی که آنان را نسبت به مرگ خود هوشیارتر ساخته و موجب بروز استرس و ناراحتی در آنان می‌شود.
در مقاله منتشر شده در مجله «پرستاران اورژانس» از مدیران بیمارستانی درخواست شده تا علائم و نشانه‌های این وضعیت را شناسایی کنند و برای کمک به سلامت روان کارکنان خود تصمیمات کارآمدی اتخاذ نمایند.


پرستاران به دلیل ماهیت شغلشان و قرار گرفتن در معرض موارد متعددی از فوت بیماران نسبت به شرایط ناتوان‌کننده آسیب‌پذیر هستند. همچنین غیر از پرستاران که زمان زیادی را با بیماران می‌گذرانند پزشکان و دیگر کارمندان خدمات درمانی هم با این چالش روبرو هستند.
به گفته کارشناسان، سازمان‌های خدمات درمانی باید پرستاران را نسبت به خطرات این اختلال آگاه سازند و شرایط را برای آنان فراهم سازند تا فعالیت در چنین محیطی بر سلامت جسم و روان‌شان تاثیر مخربی نداشته باشد.


اگرچه پرستاران ممکن است با استرس‌های روزانه ناشی از نوع شغل خود آگاه باشند، بسیاری از پرستاران بخش اورژانس ممکن است نسبت به وضعیت اضطراب مرگ ناآگاه باشند حتی اگر به طور روزانه در معرض آن قرار گرفته باشند.


کریستین کاونر گفت: تحصیلات، راه‌حلی برای مقابله با این چالش است. در دانشکده‌های پرستاری روش‌های آموزشی و نحوه کار کردن با دانشجویان در مورد موضوع مرگ متفاوت است. کار کردن کارکنان خدمات درمانی در بخش اورژانس به صورت شیفتی موجب می‌شود که آنان بیش از حد در معرض لحظات فوت بیماران قرار نگیرند. همچنین لازم است مدیران حوزه خدمات درمانی وضعیت روحی کارکنان خود را که با خطر روبرو شدن با پدیده اضطراب مرگ مواجه هستند مورد ارزیابی قرار دهند.
کاونر همچنین افزود: معتقدم افراد باید یاد بگیرند چگونه با فضای محل کارشان کنار بیایند و در صورتی که همچنان مشکل داشتند لازم است از سازمان‌های مرتبط کمک بگیرند یا شغل خود را تغییر دهند.


برخی کارشناسان براین‌باورند که پرستاران و دیگر کارکنان بخش خدمات درمانی باید برای رویارویی با موقعیت‌های مرگ و زندگی آمادگی کسب کنند چرا که غالبا با آن روبرو می‌شوند. همچنین برگزاری جلسات گفت‌وشنود پس از وقوع حوادث آزاردهنده، شیوه دیگری برای برخورد با وضعیت اضطراب مرگ است.
به گزارش هلث‌لاین، یکی دیگر از روش‌های کمک کننده به دانشجویان پرستاری برای مقابله با استرس ناشی از نوع شلغشان این است که نحوه مقابله با بی‌نظمی‌ها به آنان آموخته شود. بنابراین خواهند توانست فشار موجود در بخش اورژانس را مدیریت کرده و در مواقع استرس‌زا، آرامش خود را حفظ کنند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha