به گفته رییس انجمن قلب کودکان، با توجه به اینکه در سه ماه اول دوران جنینی ساختمان قلب کامل می‌شود، می‌توان ناهنجاری قلبی را با استفاده از اکوکاردیوگرافی تشخیص و درمان‌های لازم را تشخیص داد.

دکتر محمد مهران‌پور، استاد دانشگاه و فوق تخصص قلب کودکان در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص این ناهنجاری‌ها که یکی از نامنظمی‌های ضربان قلب جنین است، گفت: اگر این بیماری به موقع تشخیص داده شود و درمان مناسب صورت گیرد، اغلب می‌تواند خود به خود بهبود یابد و نوزاد سالم به دنیا آمده و زندگی سالمی داشته باشد.

وی با بیان اینکه میزان شیوع ناهنجاری‌های قلبی مادرزادی در همه جای دنیا تقریبا یکسان است، گفت: از هر یك‌هزار جنین، هشت جنین به بیماری مادرزادی قلبی مبتلا هستند.

وی با این نتیجه‌گیری که یك درصد جمعیت ایران و جهان با بیماری مادرزادی قلبی به دنیا می‌آیند، این میزان را بسیار بالا دانست و گفت: هم اکنون اغلب بیماری‌های مادرزادی قلبی قابل درمان هستند و نتایج درمان آنها در ایران قابل قبول و قابل مقایسه با کشورهای پیشرفته جهان است.

فوق تخصص قلب کودکان با بیان اینکه هنوز عده زیادی از مردم و حتی همکاران، تفاوت قلب کودک و بزرگسال را به خوبی و با جزئیات نمی دانند، گفت: رشته قلب کودکان و قلب بزرگسالان دو رشته کاملاً متفاوت هستند و هیچ فردی نمی تواند در هر دو رشته تبحر داشته باشد.

رییس انجمن قلب کودکان در خاتمه افزود: اکثر بیماری‌های قلبی کودکان را بیماری‌های مادرزادی تشکیل می دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha