عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درخصوص موضوع مطرح شده درباره فعالیت داروخانه های استیجاری گفت: این مساله را می توان چالشی جدید در حوزه سلامت دانست که فعالیت این داروخانه ها غیرقانونی است.

سلامت نیوز:عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درخصوص موضوع مطرح شده درباره فعالیت داروخانه های استیجاری گفت: این مساله را می توان چالشی جدید در حوزه سلامت دانست که فعالیت این داروخانه ها غیرقانونی است.

عابد فتاحی در گفت و گو با پانا، با اشاره به گزارش های مطرح شده درباره تخلفات برخی داروخانه ها اظهار داشت: متأسفانه تعداد اندکی از داروخانه ها در سطح تهران توسط مالکان آن ها اجاره داده شده که این مساله خلاف قانون است. در واقع اجاره دادن داروخانه خلاف قوانین و ضوابط بوده و جرم محسوب می ‌شود.


این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: وجود دکتر داروساز در داروخانه الزامی است و داروخانه ها نمی توانند طبق قانون بدون حضور دکتر فعالیت کنند ضمن اینکه بیماران حق دارند که با دکتر داروساز مشورت کنند و این خدمات توسط دکتر به آن ها ارائه شود اما اگر داروخانه ای استیجاری باشد این اتفاق رخ نمی دهد.


وی ادامه داد: متأسفانه اشتباهاتی که در داروخانه ها رخ می دهد کم نیست و مسئولان حوزه سلامت باید مد نظر داشته باشند مردمی که به داروخانه ها دسترسی ندارند اگر اشتباهی رخ دهد آن ها چه باید بکنند.


فتاحی با بیان اینکه داروساز، بیمار و پزشک هر کدام نقش مهمی در حوزه سلامت و درمان ایفا می کنند، گفت: اگر هر کدام از این بخش ها با مشکل مواجه شود، نظام سلامت آسیب می بیند. بنابراین مسئولان سازمان غذا و دارو باید نظارت خود را در چگونگی فعالیت داروخانه‌ های استیجاری اعمال کند تا از این تخلفات جلوگیری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha