رئیس شورای سیاستگذاری سلامت سازمان صدا و سیما گفت : رسانه ملی پارسال 63 هزار ثانیه تیزر با موضوع سلامت از شبکه های مختلف پخش کرد.

دکتر آبتین مهدی پور تولید و پخش برنامه های تبلیغی مرتبط با سلامت جامعه را تجربه ای خوب توصیف کرد که مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است.
وی، نظارت ارزیابی و بازبینی منظم برنامه های سلامت محور شبکه های مختلف رادیویی و تلویزیونی را از دیگر فعالیت های این شورا برشمرد و ادامه این روند را از سیاست های مهم شورای سیاستگذاری سلامت صدا و سیما در سال 88 دانست.

دکتر مهدی پور پرداختن به دیگر موضوعات نظام بهداشتی و سلامت کشور از جمله سوانح و حوادث، بیماریهای غیر واگیر و واگیر، مصرف خودسرانه دارو، تحرک و ورزش، بهداشت روان، جمعیت، تنظیم خانواده، سلامت دهان و دندان محیط زیست و تغذیه را از دیگر برنامه های این شورا در سال 88 ذکر کرد.

وی مقابله با مصرف خودسرانه دارو را مهم و لزوم فرهنگ سازی در این زمینه را لازم دانست و افزود : باتوجه به اینکه سالانه میلیاردها ریال منابع مالی و سرمایه ملی بدون نتیجه مطلوب هدر می رود لازم است فرهنگ سازی و اصلاح رفتار اجتماعی در این زمینه به صورت جدی در دستور کار رسانه ها قرار گیرد.

رئیس شورای سلامت سازمان صدا و سیما با بیان اینکه بهبود شاخص های سلامت جامعه با اصلاح الگوی مصرف امکان پذیر است گفت : 15 درصد از داروی موجود در کشور به صورت خودسرانه مصرف می شود که این میزان مصرف در ایران 3 برابر مصرف سایر کشورهاست.

رئیس شورای سلامت سازمان صدا و سیما با اعلام اینکه پرداختن به این موضوع در سال اصلاح الگوی مصرف در دستور کار شورای سیاستگذاری سلامت صدا و سیما ست، گفت : سال 87 این شورا در راستای ارتقاء سلامت جامعه اقدام به تولید و پخش 63 هزار ثانیه تیزر با موضوع سلامت در قالب 18 عنوان موضوع پزشکی و سلامت با هدف اصلاح و بهبود رفتارهای تغذیه ای کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha