رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران، نسبت به عوارض پس از درمان شکستگی مچ دست در افراد جوان هشدار داد.

سلامت نیوز:رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران، نسبت به عوارض پس از درمان شکستگی مچ دست در افراد جوان هشدار داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر غلامعلی عکاشه درباره شکستگی مچ دست در جوانان عنوان کرد: اگر این شکستگی در افراد جوان اتفاق بیافتد به علت فشار بالا و انرژی زیادی که روی مچ اتفاق افتاده و به دلیل سفتی استخوان ها در نهایت در اکثر موارد به یقین به عمل جراحی احتیاج است.
وی با این توضیح که شکستگی مچ دست در اثر سقوط روی دست ایجاد می شود، افزود: در چنین مواردی استخوان به قدری ضعیف است که در اثر یک زمین خوردن می شکند و یا زمین به قدری محکم است که فشار را به استخوان منتقل می کند.


رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران با بیان اینکه پوکی استخوان موضعی عمدتا در زنان در سنین بالا و در دوان یائسگی شایع است، گفت: آنچه که به عنوان شکستگی مچ دست می شناسیم شکستگی های قسمت تحتانی استخوان رادیوس است که می تواند داخل مفصلی باشد یا نباشد.
عکاشه افزود: اگر شکستگی داخل مفصلی باشد درمانش مشکل تر و نتیجه درمان نیز ضعیف تر از درمان خارج مفصلی است و نیازمند عمل جراحی است. ولی اگر خارج از مفصل و قطعه ای بوده و جا انداختنش راحت باشد، شاید با گچ گرفتن بتوان مشکل را حل کرد.


وی درباره شکستگی مچ دست در جوانان عنوان کرد: اگر این شکستگی در افراد جوان اتفاق بیافتد به علت فشار بالا و انرژی زیادی که روی مچ اتفاق افتاده و به دلیل سفتی استخوان ها در نهایت در اکثر موارد  به عمل جراحی احتیاج است.


رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران  ادامه داد: چون این شکستگی معمولا در افراد مبتلا به پوکی استخوان، افراد مسن و به ویژه زنان رخ می دهد و معمولا دارای یک زمینه دیگر بیماری است می تواند یکی از عوارض بد درمان ها را به دنبال داشته باشدکه خشکی مفاصل بعد از درمان شکستگی از آن جمله است.
عکاشه تصریح کرد: برای جلوگیری از پوکی استخوان داروهای مفید زیادی تجویز می شود و راهکارهای متفاوتی برای آن وجود دارد.
بیست و سومین کنگره جراحان ارتوپدی از تاریخ ۱۳ تا ۱۷ مهر ماه در برج میلاد برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha