سه‌شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳
کد خبر: 157241

سلامت نیوز:پیش بینی ها و شواهد موجود نشان می دهد که با توافق انجام شده و رفع تحریم ها «کیف پول سلامت مردم» تقویت و درحقیقت قدرت و توان استفاده بیماران از خدمات گوناگون موجود در حوزه سلامت بیشتر از گذشته می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران، دکتر مراد اسماعیل زالی، مدیر مرکز خدمات درمانی در منزل (دم) جهاد دانشگاهی علوم پزشکی با تاکید بر نقش موثر رفع تحریم ها در ارتقاء وضعیت حوزه سلامت در کشور در گفت و گو با خبرنگار «روابط عمومی»، گفت: با نگاه به آمارهایی که در مراکز وابسته به جهاد دانشگاهی و به ویژه مرکز دم وجود دارد، مشاهده می کنیم که در یک مسیر تاریخی در سال های تحریم کشور و به ویژه در اواخر سال 93 تا اوایل سال 94 استقبال مردم و بیماران از برخی خدمات پزشکی سیر نزولی پیدا کرده است.

به باور دکتر زالی، این سیر نزولی تحت تاثیر فشارها و کاهش توان اقتصادی مردم شکل گرفته است و در نتیجه قدرت خرید و استفاده آنها از برخی خدمات خاص در حوزه سلامت کمتر از گذشته شده است و تا زمان اجرایی شدن توافق هسته ای صورت گرفته شاهد این کاهش قدرت استفاده از تمامی خدمات حوزه سلامت خواهیم بود.

مدیر مرکز دم جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران، با اشاره به شکل گیری روزنه هایی از امید برای حل مشکلات حوزه سلامت با رفع تحریم ها و بهبود شرایط اقتصادی، گفت: انتظار داریم که با پر شدن «کیف پول سلامت مردم» ، استقبال و تقاضای مردم و بیماران به برخی خدمات خاص حوزه سلامت از جمله درمان در منزل بیشتر شود.

دکتر زالی در خصوص تاثیر تحریم های ناجوانمردانه غرب در حوزه سلامت کشور، گفت : بخشی از تحریم های اعمال شده بر علیه ملت و دولت ایران، مربوط به داروها، تجهیزات پزشکی و پروتزهایی بود که در برهه ای از زمان، نبود آنها مدیران وزارت بهداشت را مجبور کرد با کشورهایی مانند چین و هند وارد معامله شوند که کیفیت محصولات تولیدی آنها در حد مطلوبی نبوده و در نتیجه، نارضایتی و شکایت بیماران را به دنبال داشته است. همچنین در تامین برخی داروهای مهم و حیاتی خاص نیز اختلالهایی بوجود آمد که فشار زیادی را به بیماران تحمیل نمود.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که با اجرای سریع توافق هسته ای صورت گرفته و رفع تحریم ها، اثرات مثبتی را در حوزه سلامت از حیث تهیه و دسترسی به تجهیزات پزشکی، دارو و تکنولوژی های پزشکی شاهد باشیم.

گفتنی است، مركز خدمات تخصصی درمان در منزل "دم" وابسته به جهاد دانشگاهی علوم پزشكی تهران در سال 1378 جهت ارتقاء سطح ارائه خدمات سلامت و پوشش مطلوب خدمات درمانی در کلان شهر تهران زیر نظر معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی تاسیس و اقدام به ارائه شبانه روزی«حتی در ایام تعطیل» تمامی خدمات درمانی و مراقبتی در منزل در یک پکیچ بصورت تیم کامل درمانی در 22 منطقه تهران بزرگ نموده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha