سه‌شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰
کد خبر: 157245

در بیشتر جوامع امروزی اکثر مردم حتی کودکان نیز صاحب گوشی هوشمند هستند اما آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که استفاده از این وسیله ارتباطی برای کودکان از چه سنی مناسب است؟

سلامت نیوز:در بیشتر جوامع امروزی اکثر مردم حتی کودکان نیز صاحب گوشی هوشمند هستند اما آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که استفاده از این وسیله ارتباطی برای کودکان از چه سنی مناسب است؟


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر «جو آوسترمن»، یک روانشناس کودک در بیمارستان اطفال کلیولند نسبت به دادن گوشی‌های هوشمند به کودکان زیر 10 سال هشدار داده است.


به گفته این روانشناس، کودکان در صورت استفاده از این وسیله باید به اندازه کافی به بلوغ فکری رسیده باشند که بتوانند خطرات گشت‌وگذار در فضای سایبر را درک کنند. همچنین لازم است والدین قوانینی را برای فرزندانشان در رابطه با شیوه کاربری این وسیله تعیین کنند و با صحبت کردن با آنان مطمئن شوند که کودکانشان قدرت درک استفاده صحیح از این وسیله را دارند.
دکتر آوسترمن همچنین گفت: به والدین توصیه می‌کنم فرزندشان را در این زمینه تحت نظر داشته باشند و با او به گونه‌ای رفتار کنند که تشویق شود در صورت مواجه شدن با هر مشکلی در رابطه با استفاده از گوشی‌های هوشمند، پدر و مادرش را از موضوع مطلع کند.
به گزارش ای‌بی‌سی‌نیوز، لازم است والدین روش‌های کنترلی صحیح روی گوشی‌های فرزندانشان داشته باشند. همچنین ایده خوبی است که والدین در این خصوص با فرزندانشان قراردادی تهیه کرده و همه اعضای خانواده آن را امضاء کنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha