در سه ماه نخست امسال ۴۵۴ مورد درخواست دریافت مجوز سقط درمانی (جسمانی) در مراکز پزشکی قانونی استان ثبت شده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

سلامت نیوز:در سه ماه نخست امسال ۴۵۴ مورد درخواست دریافت مجوز سقط درمانی (جسمانی) در مراکز پزشکی قانونی استان ثبت شده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، پزشکی قانونی کشور اعلام کرد: در سه ماه نخست امسال ۴۵۴ نفر برای دریافت مجوز سقط درمانی (جسمانی) به مراکز پزشکی قانونی استان تهران مراجعه کرده اند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد درخواست های مجوز سقط درمانی ۴۳۲ مورد اعلام شده بود ۲۰.۴ درصد افزایش یافته است.
بنابر این گزارش در خرداد ماه امسال تعداد درخواست های دریافت مجوز سقط درمانی (جسمانی) با ۵.۱ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷۱ مورد اعلام شده است.


شرایط ضروری برای صدور مجوز سقط درمانی به دو گروه تقسیم می شود. شرایط مربوط به ناهنجاری های جنینی و شرایط مربوط به وجود یک بیماری جدی در مادر که در مورد مشکلات و ناهنجاری های جنینی، تشخیص قطعی ناهنجاری با آزمایش ژنتیک معتبر ویا سونوگرافی معتبر، ناهنجاری یا ناهنجاریها موجب حرج مادر شود، رضایت آگاهانه و کتبی مادر، سن بارداری کمتر از ۱۹هفته بر اساس سونوگرافی سریال معتبر و اینکه حرج مادر توسط سه متخصص مربوطه تشخیص و به تایید پزشکی قانونی برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha