چهارشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۰:۱۳
کد خبر: 15731

رسانه‌های پزشكی استرالیایی اعلام كردند: برای نخستین بار در جهان اولین روش درمان فشار خون بالا، در این كشور با موفقیت آزمایش شد.

محققان اظهار داشتند؛ این آزمایش برای معالجه فشار خون بالا در شهر ملبورن استرالیا، با موفقیت به پایان رسید و نتایج امیدوار كننده‌ای برای پزشكان و متخصصان برجای گذاشت. این آزمایش كلینیكی نشان داد: با بهره‌گیری از این روش نوین فشار خون افراد شركت كننده در آزمایش به طور جدی و قابل توجهی بهبود پیدا كرد. روش جدید بر اساس درمان با سوند اعمال می‌شود و در شرایطی به كار می‌رود كه دیگر مصرف دارو برای كاهش فشار خون بیماران جواب نمی‌دهد.

پروفسور هنری كروم رییس مركز تحقیقاتی و آموزشی درمانی قلب و عروق دانشگاه موناش با همكاری پژوهشگران انستیتو قلب و دیابت باكر و بیمارستان سنت وینسنت در این كشور این تكنیك نوین جراحی را ابداع كرده‌اند. در این شیوه ابداعی، اعصاب در اطراف كلیه دستكاری می‌شوند تا به میزان قابل ملاحظه‌ای سطح فشار خون را پایین بیاورند.

پژوهشگران استرالیایی تاكید كردند: این تكنیك بویژه برای بیمارانی سودمند است كه به دلیل فشار خون بالا بشدت در معرض خطر سكته مغزی یا حمله قلبی قرار دارند و در برابر درمانهای دارویی معمولی نیز مقاوم شده‌اند.

جزئیات این تحقیق در پنجاه و هشتمین اجلاس علمی سالانه در كالج كاردیولوژی آمریكا ارائه شد و در مجله لانست به چاپ خواهد رسید.

پروفسور كروم تاكید كرد: نتایج این آزمایش درمان فشار خون بالا در بیماران سراسر جهان را متحول خواهد كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha