سه‌شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵
کد خبر: 157330

محققان می‌گویند هرگز بادکنک را با دهان باد نکنید زیرا داخل بادکنک‌ها ترکیبی شیمیایی و سرطان‌‌زا به نام نیتروزامین وجود دارد.

سلامت نیوز: محققان می‌گویند هرگز بادکنک را با دهان باد نکنید زیرا داخل بادکنک‌ها ترکیبی شیمیایی و سرطان‌‌زا به نام نیتروزامین وجود دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت سلام دکتر، یک مطالعه تازه درباره ۴۶ نوع نوشیدنی محبوب به این نتیجه رسید که نوشیدنی‌های مختلف، ۷۸ درصد بیشتر از آنچه قبلا تصور می‌شده است، حاوی املاح معدنی هستند.

محققان می‌گویند هرگز بادکنک را با دهان باد نکنید زیرا داخل بادکنک‌ها ترکیبی شیمیایی و سرطان‌‌زا به نام نیتروزامین وجود دارد. محققان بلژیکی توصیه می‌کنند بهترین کار استفاده از تلمبه است تا حتی دهان با بادکنک تماسی پیدا نکند.

نیتروزامین ترکیبی است که پیش از این حتی در پستانک‌ها هم مورد استفاده قرار می‌گرفت اما بر اساس قوانین اروپا استفاده از آن ممنوع است و برای بادکنک‌ها حد مجاز یک میلی‌گرم در یک کیلوگرم اعلام شده است.

با این حال بررسی‌های انجام شده از سوی انجمن Test-Achats در بلژیک نشان داده از ۱۶ بادکنک آزمایش شده که در سطح شهر خریداری شده بود، ۴ مورد بیش از حد استاندارد حاوی این ترکیب سمی بودند. محققان از تمامی تولیدکنندگان خواسته‌اند روی بسته‌بندی بادکنک‌ها در این رابطه دستورالعملی درج کنند زیرا مواجهه این ترکیب با بزاق ایجاد مسمومیت می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha