سه‌شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲
کد خبر: 157335

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از بهبود وضعیت بهداشتی در زندان ها خبر داد و گفت: موضوع جلوگیری از انتقال بسیاری از بیماری ها و بهبود وضعیت بهداشتی و درمانی در زندان های کشور در دستور کار وزارت بهداشت و سازمان زندان ها قرار گرفته است.

سلامت نیوز:عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از بهبود وضعیت بهداشتی در زندان ها خبر داد و گفت: موضوع جلوگیری از انتقال بسیاری از بیماری ها و بهبود وضعیت بهداشتی و درمانی در زندان های کشور در دستور کار وزارت بهداشت و سازمان زندان ها قرار گرفته است.

عابد فتاحی در گفت و گو با پانا، با اشاره به جلسه اخیر کمیسیون بهداشت با مسئولان وزارت بهداشت و سازمان زندان ها اظهار داشت: در این جلسه وضعیت بهداشتی و درمانی زندانیان را از مسئولان سازمان زندان ها جویا شدیم و گزارش عملکرد این سازمان را درخواست کردیم تا بتوانیم برای بهبود وضعیت بهداشتی این افراد اقدام جدی انجام دهیم.


عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: وزیر بهداشت در بازدیدی که از یکی از زندان ها داشت در مورد وضعیت بهداشتی زندانیان ابراز نگرانی کرد و در جلسه ای هم که با سازمان زندان ها داشتیم قرار شد وزارت بهداشت بسته ای را به منظور بهبود وضعیت بهداشتی و درمانی زندان ها ارائه دهد.


وی انتقال بیماری های واگیردار توسط زندانیان را یکی از نگرانی های کمیسیون بهداشت دانست و گفت: متأسفانه با توجه به اینکه بهداشت در زندان ها توسط زندانیان آنگونه که باید رعایت نمی شود و بعضا در برخی موارد مواد مخدر نیز بین این افراد رد و بدل می شود، این مسایل موجب افزایش بیماری و انتقال آن می شود که وضعیت را با مشکل روبرو می کند. بنابراین متولیان باید به فکر حل این مسایل باشند.


فتاحی خاطرنشان کرد: موضوع جلوگیری از انتقال بسیاری از بیماری ها و بهبود وضعیت بهداشتی و درمانی در زندان های کشور در دستور کار وزارت بهداشت و سازمان زندان ها قرار گرفته و امیدواریم مشکلاتی که در این بخش وجود دارد به طور جدی مرتفع شود.


وی با اشاره به طرح تحول سلامت یادآور شد: در این طرح برای همه افراد کشور برنامه ریزی شده اما برای زندان‌ ها بسته ویژه ‌ای تعریف نشده و آن ها تحت پوشش بیمه نیستند که حل همه مشکلات زندانیان به اعتبار بالایی نیاز دارد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha