عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان ناکافی بودن منابع فعلی بیمه های پایه سلامت بر ضرورت تخصیص کامل منابع بیمه های سلامت تاکید کرد.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان ناکافی بودن منابع فعلی بیمه های پایه سلامت بر ضرورت تخصیص کامل منابع بیمه های سلامت تاکید کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر رسول خضری اعلام کرد: بنیادی ترین مسئله عدالت، همان عدالت در سلامت است که یک امر حاکمیتی است.

وی تاکید کرد: ما در اصول متعدد قانون اساسی مکرراً بر روی این امر تأکید داریم که وحدت رویه در امر بیمه و درمان کشور صورت پذیرد تا تمامی مردم کشور بتوانند به طور مساوی و یکسان از خدمات یکسان برخوردار گردند.

خضری افزود: در سال ۱۳۷۳ قانون بیمه همگانی کشور مصوب شد ولی بیست سال طول کشید تا این قانون در کشور اجرایی و عملیاتی شود.

وی در این راستا اظهار داشت: اجرای طرح تحول سلامت در کشور و بیمه نمودن۱۰میلیون نفر از افراد فاقد پوشش بیمه درمان در سال گذشته خوشبختانه برگ زرینی بود که در راستای اجرای قانون تصویب بیمه همگانی در کشور اتفاق افتاد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ضمن تقدیر و تشکر از مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران اذعان داشت: کمبود اعتبارات و محدودیت در تخصیص بودجه به سازمان های بیمه گر، آفتی است که تبعات آن به جامعه و بیمه شدگان وارد می شود.

خضری متذکر شد: به رغم تخصیص بخشی از بودجه ۱۰ درصدی هدفمندی یارانه ها، کمک های دولت، ۱ درصد مالیات بر ارزش افزوده به سازمان بیمه سلامت ایران، متاسفانه هنوز این سازمان در بخش اعتبارات با مشکلات عدیده ای مواجه است.

وی افزود: این امر می طلبد تا سازمان مدیریت و برنامه ریزی، وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سایر دست اندرکاران این حوزه، اهتمام بیشتری را برای تزریق بودجه به این سازمان بورزند.

خضری ضمن بیان این مطلب که قانون برنامه پنجم توسعه تأکید ویژه ای مبنی بر وحدت رویه و تجمیع صندوق های بیمه ای در خصوص سازمان های بیمه گر پایه را دارد، گفت: مجلس شورای اسلامی مصمم است تا این برنامه را به عنوان بنیادی ترین مسئله عدالت اجتماعی مورد توجه قرار داده و بر تسریع آن اهتمام ورزد.

وی با مد نظر قرار دادن عملکرد بیمه های تکمیلی تصریح کرد: بیمه های تکمیلی کشور باید برای رسیدن به رضایتمندی مردم و جلب نظر آنان در امر رقابت و مشتری مداری تلاش مضاعفی داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha